כיצד לכתוב דו"ח שיווקי?

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד לכתוב דו"ח שיווקי?

אז כיצד לכתוב דו"ח שיווקי? העסק שלך עשוי להשקיע כמות גדולה של זמן וכסף על שיווק. בעלי עסקים חכמים צריכים להעריך עד כמה תוכניות השיווק שלו עובדות. באופן ספציפי, מאמצי השיווק שלך צריכים למשוך את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים. בסופו של דבר, אחוז מאותם לקוחות פוטנציאליים אמורים להפוך ללקוחות.

צריך לבצע מחקר שוק כדי לשאול את הלקוחות שלך על האפקטיביות של המסר השיווקי שלך. חברות מסכמות את תוצאות המחקר שלהן בדוח שיווקי. להשתמש בתוצאות הדוח כדי לבצע שיפורים בעסק שלך.

הערכת מאמצי השיווק שלך

לשקול מדוע לבצע מחקר שוק ולכתוב דוח. איזה מידע חשוב לך? מה לעשות עם דוח השיווק לאחר יצירתו? תהליך זה דורש השקעת זמן והוצאות. לוודא שיש לך תוכנית ברורה לשימוש במידע שנאסף.
מחקר שוק הוא תהליך של הערכת עד כמה מאמצי השיווק שלך עובדים. באופן ספציפי, האם השיווק שלך מקבל את תשומת הלב והעניין של לקוחות פוטנציאליים? האם ממירים מספיק מהלקוחות הפוטנציאליים האלה ללקוחות?

לזהות את הלקוח שלך. לפני שתוכלו לזהות את הצורך או הבעיה של הלקוחות שלך, עליך לזהות את היעד או הלקוח הטיפוסי שלך. קהל היעד שלך הוא פרופיל הלקוח הספציפי אליו מנסים להגיע.

קורס שיווק דיגיטלי חינם

זה יכול להיות אנשים ממין מסוים, גיל, מקצוע, מערך תחומי עניין, קבוצה או כל איכות אחרת שלדעתך גורמת ללקוח לרצות לקנות את המוצר שלך. במילים אחרות, אלו הם האנשים שהסבירות הגבוהה ביותר יקנו את המוצר שלך והאנשים שמתאימים להם את השיווק שלך.

צריך להיות יותר ספציפי לגבי זהות הלקוח שלך, כך אפשר לתת מענה טוב יותר לצרכיו. לשאול את עצמך, "למי המוצר מתאים?" ו"מה הם רוצים הלקוחות שלי?"

להיסתכל על הלקוחות הנוכחיים שלך. מה הגיל הממוצע? מִין? רמת השכלה? אִישִׁיוּת? סגנון חיים? תַחבִּיב? כיבוש? מצב נישואין? ערכים?

חשוב גם לדעת מהיכן מגיעים הלקוחות שלך. המקורות כוללים מנועי חיפוש, מדיה חברתית, קישורים נכנסים, תעבורת הפניות ורשימות מנויים.

עוד על: כיצד ללמוד שיווק CPA?

להעריך את הבעיה של הלקוח שלך. צרכנים קונים מוצרים כדי לפתור בעיה ספציפית. הלקוחות שלך יקנו רק כשהם מרגישים שפתרון הבעיה דחוף.

לדוגמה, בהתבסס על סקרי לקוחות והידע שלך בענף, מגלים בעיה של לקוחות. במקרה זה, לקוחות מפסידים זמן בעבודה או בלימוד כשהטלפון הסלולרי שלהם מת. אם הם ישכחו את המטען שלהם, הם עלולים לאבד שעות של פרודוקטיביות.

לפרט את הפתרון שלך לבעיית הלקוח. חשבו איך בדיוק הלכתם להגיב לבעיה של הלקוח. למה פתרת את זה ככה? מה גורם לך לחשוב על הבעיה בדרך זו? מה בדיוק המוצר או הפתרון שלך עושים או כולל?

לדוגמה, כדי לפתור את הבעיה של טלפונים סלולריים גוססים, יוצרים מטען טלפון מובנה בתרמיל. הלקוחות שלך משתמשים בתרמילים לאחסון מחשבים ופריטים אחרים לעבודה או לבית הספר. כתוצאה מכך, העובד או הסטודנט יכולים תמיד לטעון את הטלפון שלהם.

עברו לדף: מה זה SEO

לקבוע עד כמה המוצר שלך פותר את הבעיה של הלקוח שלך. לגלות אם המוצר שלך הפחית את ההשפעה של הבעיה שראית או לא. זה גם מקום טוב לקבוע אם הבעיה שלך זקוקה לפתרון מלכתחילה. אם המכירות נמוכות באופן עקבי, זה עשוי להיות סימן לכך שהפתרון שלך היה מיותר.

עם הזמן, יותר לקוחות קונים את התרמיל שלך ואוהבים להשתמש במטען הטלפון המובנה. לקוחות אלו גם מאמינים שהמוצר שלך שונה וטוב יותר ממוצרים מתחרים. צריך לבנות מותג עם הלקוחות שלך.

לזהות את היתרון התחרותי שלך. לבחון את המוצרים של המתחרים שלך וכיצד הפתרונות שהם מספקים שונים מהפתרון שלך. במילים אחרות, לראות מה המוצר שלך מסוגל לספק ללקוחות שמוצרי המתחרים שלך לא יכולים.

מה הופך את המוצר שלך לייחודי וטוב יותר? המטרה כאן היא לזהות יתרון תחרותי ולהתמקד ביתרון זה בעזרת מאמצי שיווק. אם ניתן לשמור על יתרון זה, זה יוביל למכירות גבוהות יותר ולשימור לקוחות גדול יותר.

בדקו כיצד אתם משווקים כיום את המוצר שלכם. הרעיון של מחקר שוק הוא להבין איך לשווק עכשיו ועד כמה לקוחות מגיבים. לנתח את הצעדים כרגע כדי לשווק את המוצר שלך.

אסטרטגיה שיווקית

לדוגמה, אם משווקים את המוצר שלך באינטרנט, ייתכן שמשתמשים בכמה מהאסטרטגיות הבאות:

  • מוסיפים ללא הרף פוסטים בבלוג, מאמרים ותוכן אחר לאתר שלך. הוספת תוכן מביאה תנועה לאתר שלך. התוכן שלך גם גורם לאחוז מהקהל שלך לחזור לתוכן חדש.
  • האתר שלך מציע כפתור הצטרפות לקוראים להירשם לתוכן נוסף שנשלח אליהם בדוא"ל. הקבוצה הזו מקבלת ממך מייל שבועי עם קישורי תוכן חדשים.
  • יש לך דף בית אטרקטיבי הכולל תמונה של מישהו שמשתמש במטען לטלפון התרמיל שלך.

עוד על: איך להיות משווק באינטרנט?

להעריך את האפקטיביות של השיווק שלך. האם השיווק עושה עבודה טובה בהעברת מידע המוצר שלך ללקוחות פוטנציאליים? להשתמש בפוסטים או מאמרים בבלוג, האם הם באמת נקראים? לקבוע אם מאמצי השיווק שלך באמת מובילים לתנועה לאתר שלך ואז אם התנועה הזו הופכת למכירות.

אם לא, ייתכן שתרצה לכלול רעיונות לאסטרטגיית שיווק מתוקנת בדוח השיווק שלך.

שימו לב לנתח השוק שלכם בהשוואה למתחרים ולמגמות בנתח השוק. האם צוברים נתח שוק.

מעקב צמוד אחר החזר ה-ROI שלך חיוני כדי להישאר מעודכן בכמה מוציאים על שיווק לעומת ההחזר שלך על ההשקעה הזו. השוואה בין מה שמוציאים על שיווק לעומת ההחזר שלך על ההשקעה הזו היא חשיבות עליונה לדוח טוב.

עברו לדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים