דוח שיווק באינסטגרם לשנת 2022

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

תוכן העניינים

שיווק באינסטגרם לשנת 2022 מה צריך לדעת?

אם הייתם באינסטגרם לאחרונה, בטח שמתם לב שהאפליקציה נראית קצת אחרת בכל פעם שאתם מתחברים.

נראה שכפתור ההתראה בצורת לב זז עם מחשבה משלו, IGTV נעלם, והתוספת של לחצני ה-Reels וה-Shop שינתה לחלוטין את הדרך בה אנו מתקשרים עם הפלטפורמה.

למרות שהשינויים הללו נראים שרירותיים, הם הצעדים הבאים המכריעים בהתפתחות של אינסטגרם לפלטפורמת קניות חברתית ממוקדת בווידאו.

בשנת 2022, אינסטגרם תמשיך לתעדף וידאו, להרחיב את כלי הקניות החברתיים, להקל על היוצרים לייצר רווח מהתוכן שלהם ולשתף פעולה עם מותגים, ולעבד מחדש ממשקי הודעות ישירות (DM).

בעוד שהשינויים הללו תואמים את המגמות שראינו בסקר מגמות המדיה החברתית שלנו, החלטנו לצלול עוד יותר לעומק על ידי שאלת עוד 680 משווקי אינסטגרם כיצד הם ייגשו לשיווק בפלטפורמה המשתנה הזו ב-2022.

ממצאים מובילים של סקר שיווק באינסטגרם
בהתבסס על התוצאות שלנו, רוב משווקי אינסטגרם כבר מקדימים את המשחק:

  • 79% מינפו כלי קניות באינסטגרם ואחד מכל שלושה מתכנן להשתמש בהם בפעם הראשונה ב-2022.
  • 82% מפרסמים תוכן וידאו בפלטפורמה ופורמטי התוכן שהם משתמשים בהם הם מבוססי וידאו.
  • ל-אינסטגרם לייב יש את החזר ה-ROI הגבוה ביותר מכל פורמט תוכן. הוא גם היעיל ביותר להשגת עוקבים, מקבל את מירב השיתופים ויראה את ההשקעה הגדולה ביותר ממשווקי אינסטגרם השנה.
  • לתוכן שמשקף את ערכי המותג שלך ומציג את המוצרים/שירותים שלך יש את החזר ה-ROI הגבוה ביותר באינסטגרם.
  • האסטרטגיות הטובות ביותר להגדלת העוקבים שלך באינסטגרם הן פרסום סיפורים אינטראקטיביים ומרתקים, שיתוף פעולה עם משתמשים אחרים ושיתוף פעולה עם משפיענים.
  • משווקי אינסטגרם יעניקו עדיפות לטיפוח קשרים עם לקוחותיהם בשנת 2022 על ידי התמקדות באינטראקציה עם הקהל שלהם ויצירת תוכן המעודד מעורבות.
  • 35% משתמשים באפליקציה לשירות לקוחות ורואים החזר ROI גבוה.
  • 30% עובדים עם משפיענים (או יוצרים) ו-42% מתכננים להתחיל השנה.
  • 84% אומרים ששיווק באינסטגרם היה יעיל עבור החברה שלהם בשנה שעברה.

כעת, לאחר שנתנו לך טעימה מממצאי הסקר שלנו, בוא נצלול עמוק יותר ונתבונן בכמה מדדים באינסטגרם כדי לעזור לך לראות איך החשבון של המותג שלך מסתדר עם המתחרים.

 

להשתמש בשיווק בפייסבוק

עוד על שיווק באינסטגרם:

  • מדדי שיווק באינסטגרם
  • אסטרטגיות שיווק באינסטגרם
  • סוגי תוכן באינסטגרם
  • מדדי צמיחת קהל באינסטגרם
  • שיווק אפקטיבי מול לא יעיל באינסטגרם

מדדי פרסום באינסטגרם שכדאי לדעת בשנת 2022
1. ליותר ממחצית מחשבונות האינסטגרם הממותגים יש בין 10K-100K עוקבים.
ליותר מרבע, או 24%, מהחשבונות הממותגים יש פחות מ-10,000 עוקבים, בעוד של-14% יש יותר מ-100,000. ללא קשר לגודל הקהילה שלך, הישאר מעודכן לקבלת פירוט של האסטרטגיות המובילות להגדלת המעקב שלך באינסטגרם.

2. הופעות יכולות להגיע מכל מקום בפלטפורמה.
האשטאג בפרופיל, כולם קשורים ל-19% עבור מקורות ההתרשמות המובילים באינסטגרם, אבל הבית והמיקום נמצאים רק מעט בפיגור.

האשטאג ופרופיל ניתנים לגילוי ביתר קלות על ידי חיפוש, אז ודא שהידית וה-האשטאג שלך מותאמים לחיפוש.

פוסטים מסוימים עשויים להצליח בצורה יוצאת דופן בשל שילוב מסוים של האשטאגים שבהם השתמשת, או הודות לאלגוריתם המציע את התוכן שלך בדף חקירה.

תסתכל מהיכן הגיעו ההופעות בפוסטים המובילים שלך ועקבו אחר דפוסים שתוכלו להפוך לאסטרטגיה עקבית כדי ליצור מחדש את ההצלחה שלכם.

3. בפחות ממחצית מהחשבונות העסקיים יש גידול משמעותי בעוקבים בשנה שעברה.

אבל זה לא אומר שחשבונות המותג מאבדים באופן דרמטי עוקבים. במציאות, רק 14% מדווחים על הפסד בעוד של-36% יש מעקב עומד.

כעת, לאחר שעברנו על כמה מדדים, בואו נדבר על יעדים ואסטרטגיות.

אסטרטגיות שיווק באינסטגרם
האסטרטגיות והיעדים המובילים של משווקי אינסטגרם
עם כל השינויים שמגיעים לפלטפורמה, גם המטרות של המשווקים באינסטגרם משתנות.

היעדים העיקריים שיש למשווקי אינסטגרם לשנת 2022 הם הגברת המודעות למותג/הגעה לקהלים חדשים, פרסום המוצרים/שירותים שלהם, הגדלת מכירות, טיפוח קשרים עם לקוחות/הגברת נאמנות המותג ושיפור שירות הלקוחות ושימור הלקוחות.

בואו נדבר על כל אחת מהמטרות הללו במונחים של האופן שבו הן קשורות לפלטפורמה המשתנה של אינסטגרם.

1. הפצת מודעות למותג באמצעות תוכן כמו סרטונים
אינסטגרם הבהירה שהפוקוס שלה פונה מתמונות ולכיוון תוכן וידאו. לא רק שזה מצביע על כך שמשתמשי אינסטגרם מעוניינים יותר לראות תוכן וידאו, אלא שאנו יכולים להניח שתוכן וידאו צפוי להיות מוצע למשתמשים על ידי האלגוריתם של אינסטגרם.

אבל איזה סוג של סרטונים כדאי לעשות?

אם כמות ה-רילס שהופיעה בפיד שלך באינסטגרם ובדף הגלילה שלך לא מסרה זאת, אינסטגרם הוסיפה גם לשונית ייעודית ל-רילס בסרגל הניווט כדי להחזיר את הנקודה הביתה – רילס משתלט.

וזה לא רק אינסטגרם – סקר המגמות שלנו במדיה החברתית מצא שסרטון קצר הוא הפורמט הפופולרי והיעיל ביותר בכל הפלטפורמות החברתיות.

אז כדי להגיע לקהל הרחב ביותר באינסטגרם השנה, התמקד בסרטונים, במיוחד ב-רילס.

 

שיווק ופרסום

 

2. קידום לידים והמרות עם פרסום באינסטגרם.
פרסום מוצרים/שירותים הוא מטרה עליונה נוספת עבור משווקי אינסטגרם, והם ישיגו זאת על ידי יצירת תוכן המציג את המוצרים/שירותים שלהם ומינוף כלי הקניות החדשים של אינסטגרם.

תוכן המרוכז סביב המוצרים/שירותים של המותג הוא סוג התוכן השני הפופולרי ביותר בקרב משווקי אינסטגרם ויש לו את החזר ה-ROI השני בגובהו מכל סוג תוכן.

הסקר שלי מצא גם שלמשווקים שממנפים סוג זה של תוכן יש סיכוי גבוה יותר ב-13% לומר שאסטרטגיית האינסטגרם שלהם הייתה אפקטיבית בשנה שעברה מאשר אלה שלא.

עם זאת, אסטרטגיית השיווק הפופולרית והיעילה ביותר באינסטגרם היא מינוף כלי הקניות של האפליקציה. אבל עם קומץ לבחירה, בואו נסתכל על אילו מהן מתפקדות בצורה הטובה ביותר.

3. השגת הכנסה עם כלי קניות באינסטגרם
למרות שכלי קניות באינסטגרם הם עדיין די חדשים ומתפתחים, אסטרטגיות קניות באינסטגרם מציעות את החזר ה-ROI הגבוה ביותר וכבר נמצאות בשימוש רוב משווקי אינסטגרם.

בעוד שרק 37% משתמשים כיום בכלי הקניות של האפליקציה, 94% מהם יגדילו או ישמרו על השקעתם השנה. נוסף על כך, אחד מכל שלושה מתכנן להשתמש בכלי קניות באינסטגרם בפעם הראשונה השנה.

כמו כן, למשווקים שממנפים את כלי הקניות של אינסטגרם יש סיכוי גבוה ב-15% לומר שאסטרטגיית האינסטגרם שלהם הייתה אפקטיבית בשנה שעברה מאשר אלה שלא. אז אילו כלים מתפקדים הכי טוב?

מבין כלי הקניות, אינסטגרם שופינג וחנויות אינסטגרם הן בעלות החזר ה-ROI הגבוה ביותר והן הממונפות ביותר.

בנוסף, השימוש בשניהם יגדל משמעותית בשנת 2022, כאשר 65% מתכננים לנסות את חנויות אינסטגרם ו-48% מתכננים להשתמש באינסטגרם שופינג בשידור חי בפעם הראשונה.

פוסטים של קניות בפיד באינסטגרם, קניות בסטוריז באינסטגרם וקניות במדריכי אינסטגרם נמצאים כולם בשימוש על ידי יותר אחד מכל שלושה משווקים והם נמצאים ממש מאחורי חנויות אינסטגרם וקניות חי באינסטגרם עבור החזר ROI.

ל-רילס קניות יש את השימוש וההחזר על ההשקעה הנמוכים ביותר, עם זאת, 42% ממשווקי אינסטגרם מתכננים להשתמש ב-רילס שופינג בפעם הראשונה השנה, ה-3 בגובהו מכל כלי קניות באינסטגרם.

האם מכירה באינסטגרם מתאימה לך? ומהם היתרונות והאתגרים הגדולים ביותר שאתה יכול לראות בעת השימוש בו? הישארו מעודכנים לצלילה עמוקה על עוד נתונים נוספים שאנו בטוח נקשר לפוסט הזה.

קראו עוד על: שיווק דיגיטלי התחלת שיווק באינטרנט.

4. בניית קשרי לקוחות וקהילה

היכולת לטפח מערכות יחסים משמעותיות עם לקוחות היא אחד היתרונות הגדולים ביותר של נוכחות מותג בפלטפורמות המדיה החברתית, כך שאין זה מפתיע שזוהי מטרה עליונה עבור משווקי אינסטגרם שתהפוך לעדיפות עוד יותר ב-2022.

משווקים ישיגו זאת על ידי השקעה באינטראקציה עם הקהל שלהם ויצירת תוכן המעודד מעורבות.

החשיבות של אינטראקציה עם הקהל שלך
אינטראקציה עם קהל היא אסטרטגיית אינסטגרם מס' 1 שמשווקים מתכננים למנף לראשונה בשנת 2022, כאשר 44% מתכננים לנסות אותה השנה. נוסף על כך, 15% מהמשווקים מתכננים להשקיע בו יותר מכל אסטרטגיית פרסום אחרת באינסטגרם.

אינסטגרם מציעה מגוון רחב של דרכים ליצור אינטראקציה עם הקהל שלך, מתגובות פשוטות לתגובות והודעות DM. הקדשת זמן ליצירת קשר עם העוקבים שלך יכולה לגרום להם להרגיש מיוחדים ולחזק את הקשר שלהם עם המותג שלך. אבל אינטראקציה היא דו-סטרי, אז תרצו גם ליצור תוכן שמעודד מעורבות.

5. לשים תוכן מרתק לפני טקטיקות אחרות
יצירת תוכן המעודד מעורבות היא האסטרטגיה שמשווקי אינסטגרם מתכננים להשקיע בה הכי הרבה לשנת 2022, כאשר 17% מתכננים להשקיע בה יותר מכל אסטרטגיה אחרת.

בנוסף, 43% מתכננים להשתמש בו בפעם הראשונה בשנת 2022, השנייה בגובהה בכל אסטרטגיית שיווק באינסטגרם, ויש לה החזר ה-ROI השלישי בגובהו מכל אסטרטגיה.

עידוד מעורבות יכול להיות פשוט כמו לסיים את הסרטון שלך בשאלה שהעוקבים שלך יכולים להגיב עליה בתגובות, הפעלת סקר על הסיפור שלך, או מעבר לשידור חי ולנהל שיחה עם הצופים שלך.

יציאה מגדרך כדי להתחבר לאנשים בקהילה הדיגיטלית שלך, במיוחד כאשר אינך מנסה למכור להם דבר, יכולה לעזור לטפח מערכת יחסים עמוקה בינם לבין המותג שלך.

אבל יש עוד דרך מצוינת למנף את אינסטגרם כדי לעזור לשרת את הלקוחות שלך ולהשאיר אותם חוזרים – שימוש באפליקציה לשירות לקוחות.

בניית אתרים לעסקים - נועם שיווק דיגיטלי

6. שירות לקוחות מחבק
להיות משווק לא אומר שאתה צריך לזרוק הזדמנויות טובות לשירות לקוחות הצידה באינסטגרם. 28% ממשווקי אינסטגרם אומרים ששיפור שירות הלקוחות ושימור הלקוחות הוא בין היעדים העיקריים שלהם בשנת 2022, ומסיבה טובה. מינוף אינסטגרם לשירות לקוחות הוא אסטרטגיית השיווק השניה בשימוש באינסטגרם ויש לה את ה-ROI השני בגובהו מכל אסטרטגיה.

כדי לחזק עוד יותר את הטענה למתן שירות לקוחות באפליקציה, גיליתי שלמשווקים ומותגים הממנפים את אינסטגרם לשירות לקוחות יש סיכוי גבוה ב-17% לומר שאסטרטגיית האינסטגרם שלהם הייתה אפקטיבית בשנה שעברה בהשוואה לאלו שלא.

7. מינוף האשטאג
האשטאג קיימים באינסטגרם מאז 2011, ו-82% ממשווקי אינסטגרם ממשיכים למנף אותם, כאשר 85% עוקבים אחר אסטרטגיית האשטאג מתועדת. אבל האם הם יעילים?

80% ממשווקי אינסטגרם אומרים שהאשטאגים היו יעילים עבור אסטרטגיית האינסטגרם שלהם בשנה שעברה. יתרה מכך, למשווקים שממנפים האשטאגים בעת פרסום באינסטגרם יש סיכוי גבוה יותר ב-23% לומר ששיווק באינסטגרם היה יעיל עבור המותג שלהם בשנה שעברה. המספר הזה עולה ל-30% כאשר מסתכלים על אלה עם אסטרטגיית האשטאג של מסמך.

מצאנו גם שלמשווקים שמשתמשים בשילוב של תגי נישה והאשטגים כלליים יש סיכוי גבוה ב-20% לומר ששיווק באינסטגרם היה יעיל עבור המותג שלהם ב-2021.

הקפד למנף כמה האשטאג ספציפיים כמו #Dachsunds יחד עם אלה פופולריים יותר כמו #Dogs לקבלת התוצאות הטובות ביותר.

בכמה האשטאג כדאי להשתמש באינסטגרם?
הסקר שלנו מראה ש-62% ממשווקי אינסטגרם משתמשים ב-4-9 האשטאגים, ורק 1% משתמשים במקסימום של 30.

שקול גם להשתמש בהאשטאג ממותג בעת פרסום באינסטגרם, כמו #CocaCola, למשל.

53% מהמשווקים אומרים שרוב המותגים שהם עובדים עבורם משתמשים בהאשטאגים ממותגים, שיכולים להיות נהדרים ליצירת קהילה סביב המותג שלך ולהציע דרך קלה למצוא פוסטים מהמותג שלך או על המותג שלך במקום אחד.

לאחר מכן, בואו נדבר על איזו קריאה לפעולה היא האפקטיבית ביותר באינסטגרם.

8. כולל קריאות לפעולה בתוכן
שאלנו את משווקי אינסטגרם אם לבקש מהעוקבים לעשות "אהבתי", "לשתף" או "לשמור" את התוכן שלהם הוא היעיל ביותר בהפעלת האלגוריתם לקידום התוכן שלהם, שכן אלו ידועים כמדדים המובילים שאינסטגרם מנטרת. להלן התוצאות:

בעוד שמשווקי אינסטגרם מדרגים את הלייקים במקום הראשון, משתפים במקום השני ושומרים אחרונים, הייתי טוען שזה לאחור.

כדי להסביר מדוע, שקול את ההתנהגות שלך כשאתה באינסטגרם. אם אתה כמוני, אתה כנראה נותן לייקים בלי דעת תוך כדי גלילה בפיד שלך, אבל באיזו תדירות אתה משתף תוכן בסיפור שלך או בצ'אטים עם חברים? באיזו תדירות אתה שומר פוסטים כדי לצפות בהם מאוחר יותר? חלקי התוכן האלה כנראה נבחרים הרבה יותר בקפידה.

כשאנחנו משתפים פוסטים באינסטגרם, אנחנו אומרים לאחרים שמצאנו את התוכן כל כך בעל ערך שלא יכולנו שלא לשתף אותם איתם – האלגוריתם קולט את זה. שיתוף גם מקבל נקודות בונוס מכיוון שהוא חושף יותר אנשים לפיסת תוכן.

מדריך אולטימטיבי לשיווק שותפים 

באופן דומה, בעת שמירת תוכן, אנו אומרים לאלגוריתם שמצאנו שהוא כל כך חשוב שנרצה לסמן אותו לעיון עתידי.

אז בעוד שכל שלושת אלו הם המדדים החשובים ביותר ש-Instagram עוקב אחריהם, הייתי מעדיף לשמור, לשתף או אפילו להגיב בקריאה לפעולה שלך לפני בקשת לייקים.

אסטרטגיות משווקים לא משתמשים ב-2022
תוכן שנוצר על ידי משתמשים, תחרויות או מתנות ושיווק שותפים בעלי שימוש נמוך, החזר ROI, והסבירות שהכי פחות ינופנו באינסטגרם בפעם הראשונה ב-2022.

למרות שאסטרטגיות אלו עדיין יכולות להיות מוצלחות ובעלות ערך עבור מותגים מסוימים, משווקים שסקרנו אומרים שהן אינן יעילות כמו האסטרטגיות האחרות ששאלנו עליהן.

אם אתה מתקשה לבנות תוכנית UGC יעילה, שיווק שותפים או תוכנית מתנות, שקול חלופות, כמו שיתוף פעולה עם משפיענים בנישה שלך שיכולים ליצור תוכן אותנטי למותג שלך כדי לבסס הוכחה חברתית ולהפיץ מודעות. סקר מגמות השיווק שלנו מצא ששיווק משפיענים הוא הטרנד הפופולרי והיעיל ביותר, עם החזר ה-ROI הגבוה ביותר.

כעת, לאחר שעברנו על היעדים והאסטרטגיות של משווקי אינסטגרם בשנת 2022, בואו נדבר על הפורמטים היעילים ביותר בפלטפורמה.

אילו פורמטים של אינסטגרם הם היעילים ביותר?
הפורמטים ששווקי אינסטגרם ממנפים הכי הרבה הם חיים, סיפורים וראיונות/שאלות ותשובות/דיוני מומחים. בואו נסתכל לעומק על כל אחד מהם.

אינסטגרם בשידור חי
ל-Instagram Live יש את החזר ה-ROI הגבוה ביותר והשימוש יגדל משמעותית בשנת 2022 שכן 49% ממשווקי אינסטגרם ישקיעו לראשונה באינסטגרם לייב ו-22% ישקיעו יותר באינסטגרם לייב מכל פורמט אחר.

עברו לדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

הירשמו עכשיו:

פוסטים אחרונים