כיצד ליצור מודעת פרסום בלתי נשכחת?

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד ליצור מודעת פרסום בלתי נשכחת?

אז כיצד ליצור מודעת פרסום בלתי נשכחת? עסק עשוי לחיות או למות על סמך יכולתו לפרסם בהצלחה. כקריאייטיב העוסק בפרסום, עליך לדעת לעשות פרסומות הפונות ללקוחות הנכונים ולפתור בעיות עסקיות.

כיצד ליצור מודעת פרסום בלתי נשכחת ב-12 שלבים

יצירת פרסומת אפקטיבית יכולה להיראות כמו משימה מרתיעה, אבל היא ניתנת לביצוע אם תבצע אותה צעד אחר צעד. להלן מדריך לשליטה בתהליך:

1. בחר את קהל היעד שלך. כשעובדים על מודעה בלתי נשכחת, חשוב לוודא שהיא מכוונת ללקוחות פוטנציאליים. מיקוד לקהלים מותאמים אישית מאפשר לך לפתח את אסטרטגיית השיווק הנכונה על ידי התאמה לעיצוב המודעה, העברת המסרים והפלטפורמה האופטימלית.

2. ערכו מחקר שוק. כדי לקבל תחושה של קהל היעד שלך, חשוב לבצע מחקר שוק כדי לפתח יעדי מודעת פרסום נכונים. מחקר זה יענה על שאלות חיוניות על הקהל שלך כמו: מה ההכנסה שלו? מה האינטרסים שלהם? בני כמה הם? יש להם ילדים? איפה הם גרים? באילו פלטפורמות מדיה חברתית הם משתמשים?

3. בחר את הפלטפורמה ואת פורמט המודעה שלך. לאחר שביצעתם מחקר שוק, הגיע הזמן לבחור פלטפורמות מודעת פרסום ופורמטים של מודעות שמושכים את קהל היעד שלכם. מדיה חברתית, טלוויזיה, רדיו, פודקאסטים, עיתונים ומנועי חיפוש הם כולם זירות פרסום.

בנוסף להכרת קהל היעד שלך, תרצה לחקור את העלות של פלטפורמות ופורמטים שונים – מודעות מודפסות, מודעות וידאו ומודעות אודיו מתומחרות כולן בצורה שונה. אם אתה עסק קטן חדש עם תקציב מוגבל, ייתכן שתוכל להרשות לעצמך רק מודעה מודפסת בעיתון מקומי. אם אתה מותג בינלאומי מבוסס, ייתכן שיש לך את האמצעים הפיננסיים לעשות הן מודעות טלוויזיה והן מודעת פרסום שיווקי במדיה חברתית.

4. החלט אם אתה בונה מודעות למותג או מודעות למוצר. כאשר מודעות חד פעמיות נועדו בעיקר להדגיש מוצר עונתי ספציפי, הכוונה של הקמפיינים היא ליצור זיקה למותג לטווח ארוך עם נרטיב, אסתטיקה או כוונה שנמשכת לפעמים שנים. מודעת פרסום הם המקום שבו אתה רואה דמויות מתפתחות עם הזמן, כלומר הן מתרחבות מעבר לפרסומות ואל התרבות הפופולרית.

5. צור הודעה בלתי נשכחת. בעת יצירת המסר שלך, אחד הדברים הראשונים שאתה רוצה לעשות הוא להפוך אותו לבלתי נשכח כך שהוא יבלוט מהמתחרים שלך. אחת הדרכים להבטיח שהמודעה שלך מושכת את תשומת הלב היא להדגיש יתרון ייחודי של המוצר שלך שהמתחרים שלך לא מציעים.

6. אספו נכסים יצירתיים. עכשיו הגיע הזמן להחליט אילו סוגי נכסי קריאייטיב אתה צריך. ללא קשר למדיום, סביר להניח שתצטרך עותק של מודעה לקידום מכירות. עותק קצר משמש בדרך כלל עבור מודעות תמונה, מודעות מודפסות ודפי נחיתה באינטרנט; בדרך כלל נדרש עותק ארוך עבור מודעות וידאו.

שיווק ופרסום
שיווק ופרסום

מודעות מקוונות ומודעות מודפסות עשויות לדרוש גם תמונות מותאמות אישית, ובמקרה של הראשונות, גיפים מונפשים. בדרך כלל תעסיק מעצב גרפי שיעבוד עם תמונות משלך או תמונות מלאי.

7. צור סרטונים מותאמים אישית. עבור מודעות מקוונות או בטלוויזיה, ייתכן שתוכל ליצור סרטונים באמצעות צוות יוצרי התוכן הפנימי שלך, אך מקובל גם לשכור משאבים חיצוניים כדי לעזור בהפקת תוכן. חשוב לוודא שהמפרט של הנכס שלך מתאים כראוי למפרט של הפלטפורמה שלך, למשל. אם הפלטפורמה שלך היא וידאו מקוון, תרצה לבדוק שיצרן הווידאו שלך מייצא את הסרטון שלך בפורמט, בגודל וביחס הגובה-רוחב המתאימים לאותה פלטפורמה.

8. השתמשו בוויזואליות מדהימות. בדומה למסר בלתי נשכח, תמונות ויזואליות מרשימות עוזרות למודעה שלך למשוך תשומת לב. טקסט פשוט למראה על רקע עמום לא ימשוך את עיניהם של אנשים ביעילות כמו גרפיקה מרגשת וקטעי וידאו שובי לב. השתמש בכל כלי העיצוב בארסנל שלך כדי להוסיף תמונות ויזואליות שצצות למודעות שלך. ערכות צבעים מהנות, מלאות חיים וטיפוגרפיה ייחודית הן דרכים נפוצות להשיג זאת.

9. כלול קריאה לפעולה. ודא שהנכסים שלך מכילים קריאה לפעולה (CTA) כך שללקוחות פוטנציאליים יהיה יותר מה לעשות מאשר רק לראות את המודעה שלך. לשכנע את קהל היעד שלך לעשות דברים כמו לחיצה לאתר של מותג, להזמין מוצר או להירשם לרשימת תפוצה. ה-CTA שלך צריך להשתמש בשפה מפתה ומשכנעת כדי לתת לאנשים מוטיבציה נוספת להמשיך.

10. כלול מידע רלוונטי. בהתאם לכוונת המודעה, ייתכן שתרצה לכלול מידע חיוני על המוצר, השירות או האירוע. לדוגמה, אם אתה יוצר את מודעת ההופעה המעוררת ביותר מבחינה ויזואלית אי פעם אבל לא תכלול את התאריך והמיקום של האירוע, זה יהיה חסר תועלת למי שיצפה בה.

קראו עוד על: 7 דרכים להשתמש בשיווק בפייסבוק.

11. פיתוח מערכת מעקב. חשוב שלכל בעלי העסקים – במיוחד אלה המשיקים מוצר חדש – תהיה מערכת מוגדרת למעקב אחר ביצועי המודעות שלהם. להרבה פלטפורמות פרסום מקוונות כבר יש מערכת מעקב נתונים שבה אתה יכול לעקוב אחר שיעורי ההמרות והסטטיסטיקות של מעורבות המודעה שלך.

12. נתח את נתוני המודעות וערוך שינויים. לאחר השקת המודעה שלך, השתמש במערכת המעקב שלך כדי לנתח את הנתונים שלך ולבצע שינויים שתוכל להחיל על מסע הפרסום הבא שלך. שינויים אלה יאפשרו לך לשפר ללא הרף את אסטרטגיית הפרסום של החברה שלך, כך שלא תצטרך להתחיל מאפס בכל פעם כאילו זה מסע הפרסום הראשון שלך.

עבור קמפיינים שיש להם זמן ריצה מוגדר (תחבורה, טלוויזיה וכו'), קבע כיצד תוצאות המודעה הופיעו מול הציפיות. מכיוון שקשה לערוך השוואה אחת לאחד עבור סוגי מודעות אלו, מומלץ להסתכל על מגמות עסקיות כלליות, שינוי בהכנסות, או אפילו אזכורים במדיה חברתית/עיתונות כדי לאמוד הצלחה.

עבור מודעות מקוונות, תהליך זה קצת יותר קל. התוצאות מתחילות להגיע מיד, כך שתוכל לראות את ביצועי המודעות שלך באופן מיידי ולאורך זמן. שימו לב למודעות שמביאות למספרים גבוהים בעלויות נמוכות, ולא פחות חשוב מכך – למודעות שעולות הרבה אבל לא מצליחות כל כך.

זכור, אתה יכול להוריד את כאב הראש ממעקב המודעות הידני עם כלי מעקב אחר מודעות מקוון בחינם.

לאחר סיום מסע הפרסום שלך (או אם זה מסע פרסום מקוון מתמשך), קח את הלמידה שלך ויישם אותם בפרסומת הבאה שלך.

לדוגמה, אולי הבנת שהמודעות המקוונות שלך עם מילים גבוהות יותר הניבו ביצועים גרועים יותר ממודעות קצרות יותר, או ש-YouTube פשוט לא עבד הפעם. הישען על מה שעבד (או עובד) וזנוח את מה שלא כדי להמשיך לחזק את תוכנית הפרסום של החברה שלך.

צפו בדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים