כיצד ליצור פרסומת?

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד ליצור פרסומת?

אז כיצד ליצור פרסומת? יצירת פרסומת שמפתה צרכנים פוטנציאליים עשויה להיראות קשה, אבל היא פשוטה יותר ממה שאתה חושב. כמה פשוט יותר טוב, למעשה. מודעה מסכמת את כל מה שחכם, חדשני ומכובד במותג שלך, וכמעט הכרחי בשוק הכלכלי של היום.

שימו לב שבסביבה הדיגיטלית של היום, המודעות מתפתחות במהירות. ישנן חברות רבות שמשתמשות במעט אם בכלל בפרסום מסורתי ובמקום זאת מסתמכות על מדיה חברתית. למרות שהפלטפורמות עשויות להשתנות עם הזמן, השוכרים הבסיסיים של הפרסום ימשיכו להגיש מועמדות. כדי לתכנן, לכתוב, לעצב ולבדוק מודעה, בצע את השלבים הבאים.

הבנת הקהל שלך

זיהוי לקוח יעד. העסק או המוצר שלך עשויים לפנות למגוון רחב של צרכנים, אבל למטרות פרסום, זה בדרך כלל מועיל לחשוב רק על תת-קבוצה ספציפית של קהל פוטנציאלי זה. מודעה בודדת אינה יכולה לפנות או למקד לכל אדם בודד – קבל זאת ולאחר מכן שקול אילו צרכנים חשובים ביותר עבור הפרויקט הזה.

לדוגמה:

  • אם אתה יוצר פרסומת עבור עגלת תינוק, סביר יותר שהקהל יהיה אמהות טריות מאשר אנשים שאין להם אפילו תינוק.
  • אם אתה יוצר פרסומת לכרטיס מסך, הקהל שלך כנראה יודע מספיק על מחשבים כדי להבין שהם יכולים לשדרג את הכרטיס הגרפי הישן שלהם.

תאר את לקוח היעד שלך. ככל שהצוות שלך יכול להיות כאן יותר תיאורי, כך המודעה שלך תהיה ממוקדת ואפקטיבית יותר. דמיינו את לקוח היעד שלכם בעיני רוחכם,

ושאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • איזה גיל או מין משוער הם?
  • האם הם גרים בעיר גדולה או בסביבה כפרית יותר?
  • מה טווח ההכנסה שלהם? האם הם מנכ"לים עשירים או סטודנטים בעלי תקציב?
  • באילו מוצרים אחרים הם משתמשים או נהנים? האם הם משתמשים במוצרים אחרים מתוצרת החברה שלך?

תאר את הקשר של לקוח היעד למוצר שלך. לאחר שתיארת את סגנון החיים הבסיסי והמידע הדמוגרפי של צרכן היעד שלך, שקול כעת כיצד האדם מקיים אינטראקציה עם המוצר הספציפי שלך.

איך להקים עסק קטן

שקול את הדברים הבאים:

  • מתי הם ישתמשו בזה? האם הם ישתמשו בו מיד, או כשיצטרכו אותו?
  • באיזו תדירות הם ישתמשו במוצר שלך? פַּעַם? יום יומי? שְׁבוּעִי?
  • האם הם יכירו מיד את היתרונות/פונקציות שלו או שתצטרך ללמד אותם?

זהה את התחרות. בתקווה שכבר עיצבת את המוצר שלך עם התחרות בחשבון. כעת עליך לשקול כיצד המודעה שלך עשויה לאתגר (או להשלים) באופן ספציפי את מאמצי הפרסום של המתחרים שלך וכיצד הם עשויים להגיב לפעולות הפרסום שלך. קראו עוד על: כיצד להקים עסק מקוון?

שאלו את עצמכם: האם קיימים חוץ משלכם מוצרים אחרים שמבצעים פונקציות דומות? אם כן, התמקד בהבדלים, במיוחד כיצד המוצר שלך עולה על זה של המתחרה.

תאר את השוק הנוכחי. שקול כיצד המוצר שלך ממוקם כעת. זה פריט חם ופופולרי כרגע? אם כן, שאלו את עצמכם האם וכיצד תוכלו להבדיל בין המוצר שלכם לבין מה שכבר קיים בשוק. כדאי לשקול גם את הנוף התחרותי ואת הלקוחות שנמצאים כעת במשחק.

שאל את עצמך את הדברים הבאים:

  • האם לקוחות מזהים/סומכים כבר על המותג שלך?
  • האם אתה מקווה להמיר אנשים שמשתמשים כעת במוצר של המתחרים?
  • האם תתמקד באלה ללא פתרון עדכני? אם המוצר שלך היחיד כזה?

עוד על: כיצד לפתח אסטרטגיה שיווקית?

פתח אסטרטגיה. בהתבסס על המידע שליקטת כעת על הקהל שאליו אתה מנסה להגיע וכיצד הוא עשוי לראות את המוצר שלך, אתה מוכן כעת לחשוב על אסטרטגיית פרסום. האסטרטגיה שלך צריכה לקחת בחשבון את מה שידוע בדרך כלל כ-3 C's: חברה (אתה), לקוח (הם, היעד שלך) ותחרות.

אסטרטגיה היא נושא מורכב, אך על ידי התמקדות ברצונות, בחוזקות ובפעולות עתידיות אפשריות של 3 השחקנים על המגרש (אתה, הלקוח שלך והמתחרים שלך), כל אחד יכול לבנות אסטרטגיה מורכבת לאורך זמן.

קידום אתרים אורגני בגוגל

כיצד ליצור פרסומת וכתיבת הפרסומת

תמציא קו תיוג קליט וקולע. שמור את זה קצר ומתוק; המוצר הממוצע לא צריך יותר משש או שבע מילים. אם אתה אומר את זה בקול וזה נשמע כמו מלא פה, ערוך את זה למטה. מה שזה לא יהיה, זה צריך למשוך את תשומת הלב של הצרכן ולשכנע אותו שהמוצר שלך שונה משל כולם.

שקול להשתמש ב:

  • חריזה – "האם אתה יאהו?"
  • הומור – "פה מלוכלך? נקה אותו עם מסטיק אורביט!"
  • משחק מילים – "כל נשיקה מתחילה ב'קיי'"
  • דימויים יצירתיים – דפי זהב: "תנו לאצבעות לעשות את ההליכה"
  • מטפורה – "רד בול נותן לך כנפיים"
  • התחייבות אישית – מוטל 6: "אנחנו משאירים את האור דולק בשבילך"
  • אנדרסטייטמנט יבש – לבירה של קרלסברג יש שלט גדול במרכז העיר קופנהגן שכתוב עליו, "כנראה הבירה הטובה בעיר".

הפוך את זה לבלתי נשכח. המסר שלך צריך להיות בראש ובראשונה בנקודת הרכישה של הצרכן. בשנייה שהמודעה שלך שואלת ביטוי פרסומי מוכר (לדוגמה, "חדש ומשופר", "מובטחת" או "מתנה חינם" – האם יש סוג אחר?), היא הופכת לניתנת להחלפה עם אלפי אחרים.

יתרה מכך, המאזינים כל כך רגילים לקלישאות מודעות שהם אפילו לא שומעים אותן יותר.

הדבר החשוב ביותר הוא איך הצרכן מרגיש, לא מה הוא חושב. אם הם מרגישים טוב עם המותג שלך, עשית את העבודה שלך.

להבהיל את הקורא לשים לב הוא שימושי במיוחד אם יש לך הרבה מה לומר. לדוגמה, ההכרזה הארוכה והסביבתית הזו לא הייתה מסבה הרבה ראשים אלמלא התיוג יוצא הדופן, המתעמת; אם הקורא רוצה להבין את הבדיחה, הוא או הוא צריכים לקרוא עוד.

לדעת ללכת על הקו בין שנוי במחלוקת לבידור. דחיפת גבולות הטעם הטוב כדי לעזור למודעה שלך למשוך תשומת לב היא נוהג מקובל, אבל אל תלך רחוק מדי – אתה רוצה שהמוצר שלך יוכר בזכות עצמו, לא בגלל שהוא היה קשור לפרסומת חסרת טעם.

השתמש בטכניקה משכנעת. שימו לב ששכנוע לא באמת אומר "לשכנע". הנקודה היא לגרום לצרכני להרגיש טוב יותר עם המוצר שלך מכל אחד אחר. עבור רוב האנשים, איך הם מרגישים קובע מה הם קונים. הנה כמה שיטות בדוקות ומוכחות שמפרסמים מסתמכים עליהן כדי לגרום למודעות שלהם להיצמד.

להשתמש בשיווק בפייסבוק

אלו כוללים:

חזרה: לגרום למוצר שלך להידבק על ידי חזרה על אלמנטים מרכזיים. לעתים קרובות אנשים צריכים לשמוע את השם שלך פעמים רבות לפני שהם בכלל יודעים שהם שמעו אותו (ג'ינגלים הם אחת הדרכים לעשות זאת, אבל יכולים גם להיות מעצבנים).

אם אתה הולך בדרך זו, עשה סיעור מוחות על טכניקת חזרות יצירתית יותר. אנשים חושבים שהם שונאים חזרות, אבל הם זוכרים וזה חלק חשוב.

  • שכל ישר: מאתגר את הצרכן לחשוב על סיבה טובה מדוע לא לרכוש מוצר או שירות.
  • הומור: לגרום לצרכן לצחוק, ובכך להפוך את עצמך ליותר חביב ובלתי נשכח. זה משתלב במיוחד עם כנות מרעננת. לא העסק המצליח ביותר בכיתה שלך? פרסם שהקווים שלך קצרים יותר.
  • דרישות: לשכנע את הלקוח שהזמן הוא המהות. הצעות לזמן מוגבל בלבד, מכירות אש וכדומה הן הדרכים הנפוצות ביותר לעשות זאת, אבל שוב, הימנעו מביטויים חסרי משמעות שיחליקו מתחת לרדאר של הלקוחות שלכם.

פנייה לקהל היעד. שימו לב לקבוצת הגיל של קהל היעד, רמת ההכנסה ותחומי העניין המיוחדים.

כדאי גם לשקול את הטון והמראה של המודעה. בדוק עם הקהל שלך לעתים קרובות כדי לראות איך הם מגיבים. גם אם יצרת את המודעה הטובה ביותר אי פעם, היא לא תהיה יעילה אם היא לא תמשוך את האנשים שקונים את המוצר שלך.

לדוגמה:

  • ילדים נוטים לעורר גירוי יתר, אז תצטרכו למשוך את תשומת הלב שלהם במספר רמות, עם צבע, צליל ודימויים.
  • מבוגרים צעירים מעריכים הומור ונוטים להגיב לטרנדיות ולהשפעת עמיתים.
  • מבוגרים יהיו בעלי אבחנה רבה יותר ויגיבו להומור איכותי, מתוחכם וערך.

מצא דרך לחבר את הרצונות של הצרכנים למה שאתה מפרסם. בדוק שוב עם האסטרטגיה שלך כאן. ודא שאתה מתמקד בהיבט המושך ביותר של המוצר שלך. למה זה צריך לפתות אנשים? מה מייחד אותו ממוצרים דומים אחרים? מה אתה הכי אוהב בו? כל אלו יכולות להיות נקודות פתיחה טובות לפרסומת.

שאלו את עצמכם אם המוצר או האירוע שלכם הם שאפתניים. האם אתה מוכר משהו שאנשים היו קונים כדי להרגיש טוב יותר לגבי מצבם החברתי או הכלכלי? לדוגמה, ייתכן שאתה מוכר כרטיסים לגאלה הטבה שנועדה להרגיש אלגנטית ויוקרתית, גם אם מחיר הכרטיס נמוך בהרבה ממה שרוב האנשים העשירים יוכלו לשלם.

אם אתה מוכר מוצר מעורר השראה, נסה לגרום לפרסומת שלך לשדר אווירה של פינוק.

קבע אם המוצר שלך מיועד לאמצעים מעשיים או לא. אם אתה מוכר משהו כמו שואב אבק, שנועד לבצע משימות נפוצות או להקל על חיי הצרכן, סובב אותו לכיוון אחר. במקום לשים דגש על יוקרה, התמקדו כיצד המוצר או האירוע יספקו רוגע ושקט נפשי לצרכן שלכם.

האם יש רצון או צורך שלא נענו, תסכול כלשהו במוחו של הצרכן שלך, שייצור שוק למוצר הספציפי שלך? העריכו את פער הצורך הקיים למוצר או לשירות.

ודאי שכל המידע הרלוונטי כלול. אם הצרכן שלך צריך לדעת את המיקום, מספר הטלפון או האתר שלך (או את שלושתם) כדי לקבל גישה למוצר שלך, ספק מידע זה איפשהו במודעה. אם אתה מפרסם אירוע, כלול את המיקום, התאריך, השעה ומחיר הכרטיס.

המרכיב החשוב ביותר הוא מה שנקרא "קריאה לפעולה". מה על הצרכן לעשות מיד לאחר הצפייה במודעה? הקפד ליידע אותם!

להחליט היכן ומתי לפרסם. אם אתה מפרסם אירוע, התחל לקדם אותו לפחות 6 עד 8 שבועות לפני כן, אם הוא מתכוון להכיל יותר מ-100 אנשים; אם זה פחות מזה, התחל לפרסם 3 עד 4 שבועות קדימה. אם אתם מפרסמים מוצר, חשבו על התקופה בשנה שבה אנשים נוטים יותר לקנות את מה שאתם מוכרים.

לדוגמה, אם אתה מקדם שואב אבק, הוא עשוי להימכר טוב יותר באביב, כאשר אנשים מבצעים ניקוי אביב.

עיצוב פרסומת

בחר תמונה בלתי נשכחת. פשוט אך בלתי צפוי הוא לעתים קרובות הדרך הטובה ביותר ללכת. לדוגמה, מודעות הצללית הצבעוניות והחצפות האלה שבקושי מציגות את האייפודים שהם רוכלים לא יכלו להיות הרבה יותר פשוטות, אבל מכיוון שהן לא נראות כמו כל מודעה אחרת, הן ניתנות לזיהוי מיידי.

הבדל את עצמך מהמתחרים המובילים שלך. המבורגר הוא המבורגר הוא המבורגר, אבל אם אתה נותן לעצמך לחשוב כך, לעולם לא תבצע את המכירה שלך. השתמש במודעה שלך כדי להדגיש את היתרונות של המוצר שלך על פני זה של המתחרים שלך.

כדי להימנע מתביעות משפטיות, היצמד להצהרות לגבי המוצר שלך, לא שלהם.

לדוגמה, הפרסומת הזו של בורגר קינג לועגת לגודלו של הביג-מק תוך שהיא אומרת את האמת המילולית: אחרי הכל, זו קופסת ביג-מק, מה שמשאיר למקדונלד'ס שום עילה חוקית להגיב ממנה.

עיצוב לוגו לעסק (לא חובה). תמונה אומרת אלף מילים, ואם לוגו יעיל מספיק, הוא יכול להפוך את הטקסט למיותר (סימן הביקורת של נייקי לאחור, התפוח הנשוך של אפל, קשתות מקדונלד'ס, קונכיית שברון).

כיצד ליצור פרסומת מודפסת או בטלוויזיה, נסה לפתח תמונה פשוטה ומושכת שתידבק במוחם של הצופים.

שקול את הנקודות הבאות:

  • יש לך כבר לוגו? אם אתה יכול, חשבו על דרכים חדשות ויצירתיות לדמיין את זה מחדש.
  • האם יש לך ערכת צבעים נפוצה לעבוד איתה? אם המותג שלך מזוהה באופן מיידי לפי הצבעים במודעה או בלוגו, השתמש בזה לטובתך. מקדונלד'ס, גוגל וקוקה קולה הן דוגמאות טובות.

מצא תוכנה או טכניקה ליצירת הפרסומת שלך. האופן שבו אתה יוצר את המודעה שלך יהיה תלוי באיזה מדיום אתה משתמש לפרסום. שימו לב שאם מתחילים מאפס, לוקח הרבה זמן לרכוש מיומנות עם אפליקציית עיצוב, או עם העיצוב עצמו.

במקרים אלו זה עשוי להיות מועיל יותר (ופחות מתסכל) לגלוש באתרים עצמאיים לקבלת עזרה בעיצוב.

אם אתה מחפש לנסות את זה בעצמך, הנה הצעות טכניות שיעזרו לך להתחיל:

  • אם אתה עושה מודעה מודפסת בקנה מידה קטן (כגון עלון או פרסומת מגזין), נסה להשתמש בתוכנה כגון Adobe InDesign או Photoshop. לחלופין, אם אתה מחפש אפשרות חינמית, אתה יכול להשתמש ב-GIMP או ב-Pixlr.
  • אם אתה יוצר מודעת וידאו, נסה לעבוד עם iMovie, Picasa או Windows Media Player.
  • עבור מודעת שמע, אתה יכול לעבוד עם Audacity או iTunes.
  • עבור מודעה מודפסת בקנה מידה גדול (כגון באנר או שלט חוצות), סביר להניח שתצטרך ליצור קשר עם בית דפוס כדי לבצע את העבודה. שאל באיזו תוכנה הם ממליצים להשתמש.

שיווק שותפים נועם שיווק דיגיטלי

כיצד ליצור פרסומת?

תגיד ללקוחות לבקש מישהו בשם. אם ללקוחות יש אפשרות להתקשר למוסד שלך בתגובה למודעה, למשל, הפנה אותם ל"בקש את מייק".

במודעה אחרת, הפנה אותם ל"בקש את לורה". זה לא משנה אם מייק או לורה בכלל קיימים; מה שכן משנה הוא שהאדם שמקבל את השיחות האלה רושם כמה אנשים מבקשים את מי. זוהי דרך חינמית לעקוב אחר אילו מודעות מביאות אנשים ואילו לא.

פתח את מעקב הנתונים המקוון שלך. אם המודעה שלך ניתנת ללחיצה מקוונת, או מפנה את הלקוח לכתובת אינטרנט, תהיה לך תובנה מיידית לגבי ביצועי המודעה.

קיימים כלים רבים למעקב אחר נתונים כדי לעזור לך להתחיל.

  • הפוך את המודעות שלך לבולטות, אבל אל תעשה אותן מעצבנות. אנשים נוטים לא לאהוב מודעות ענק, חלונות קופצים וכל דבר שנוטה להשמיע מוזיקה רועשת באופן אקראי.
  • אם אתה גורם למודעה שלך לעצבן, יש סיכוי גבוה יותר שאנשים יכבו אותה. זה לא יביא לך הרבה צפיות.

הפנה לקוחות לכתובות URL שונות בדף שלך. זוהי דרך מצוינת להשוות ישירות את הביצועים של שתי מודעות נפרדות שעשויות לפעול בו זמנית. הגדר את האתר שלך כך שיהיה דף נחיתה שונה עבור כל מודעה שאתה בודק, ולאחר מכן עקוב אחר כמה אנשים נכנסים לכל מודעה. עכשיו יש לך דרך פשוטה ולא פולשנית לראות אילו אסטרטגיות מושכות הכי הרבה אנשים.

  • עקוב אחר מספר הצפיות שכל עמוד מקבל. זה יקל עוד יותר לראות מה עובד ומה לא. מונה פשוט יעבוד.
  • גם אם אתה באמת אוהב עיצוב מסוים, ייתכן שהקהל שלך לא יאהב אותו. אם הוא לא מקבל מספיק צפיות, נסה גישה אחרת.

מציעים קופונים בצבעים שונים. אם החזרת קופונים היא חלק מאסטרטגיית המודעה שלך, ודא שלכל מודעה יש קופון בצבע שונה כדי שתוכל לסמן אותם בנפרד. הקופונים גם יהפכו אותם להבדל יותר עבור הלקוחות שלך.

לא חובבת צבע? שחקו עם צורות, גדלים וגופנים שונים.

אמוד את התגובה הכוללת למודעה שלך. זה יאפשר לך להעריך עד כמה הלך המאמץ הראשון שלך ולקחת שיעור לפעם הבאה. שאל את עצמך את השאלות הבאות, ולאחר מכן התאם את המודעה הבאה שלך על סמך מה שלמדת.

  • האם המכירות עלו, ירדו או נשארו ללא שינוי לאחר המודעה שלך?
  • האם המודעה שלך תרמה למספרים החדשים?
  • שאל את עצמך מדוע השתנו המכירות. האם הם נובעים מהמודעה או מכוחות שאינם בשליטתך (כלומר: מיתון).

עברו לדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים