מדריך אולטימטיבי לשיווק שותפים

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

מדריך אולטימטיבי לשיווק שותפים

שותפויות שיווקיות עוזרות לך להצמיח את העסק שלך. כמו כל אסטרטגיית שיווק אחרת, שותפויות התפתחו. במאמר זה, נסקור מהו שיווק שותפים וכיצד אתם עשויים להפיק ממנו תועלת. אנו גם נבחן את הסוגים השונים של שותפויות שיווקיות כדי לעזור לך לבחור את הטוב ביותר עבורך.

כל עוד אתם פועלים לפי השיטות המומלצות המודגשות במאמר זה, אתם יכולים להשתמש בשיווק שותפים כדי להצמיח את העסק והמותג שלך או להפוך לשותף בעצמך.

מהו שיווק שותפים?

שיווק שותפים (המכונה גם Affiliate Marketing) הוא שיתוף פעולה אסטרטגי בין גורמים, בין אם זה שני עסקים או עסק ואדם פרטי, למשל, מוביל דעה או משפיע. המטרה העיקרית של שיתופי פעולה אלו היא להשיג את המטרות המרכזיות של שני הצדדים.

מהן היעדים הללו? שותפים נתפסים לעתים קרובות כדוגלים של העסק איתו הם משתפים פעולה. כל העסקים צריכים את הקול המהימן הזה כדי לתקשר עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. שותפים מגבירים את המודעות והנראות למותג, משפרים יצירת לידים ומסייעים בהגעה לקהל רחב יותר.

שותפויות שיווקיות מול שותפויות עסקיות

בבסיסו, אין הבדל משמעותי בין שיווק לשותפויות עסקיות. זה עדיין מרמז על שיתוף פעולה בין שני צדדים. עם זאת, ישנם מספר גורמים המבדילים גם את שני המונחים הללו.

קודם כל, שותפות עסקית היא תמיד מערכת יחסים משפטית הקשורה בהסכם כתוב בין שני עסקים או יחידים או יותר. ישנם שלושה סוגים עיקריים של שותפויות: כללית, מוגבלת ואחריות מוגבלת. וכולם מתכוונים לשותפויות רשומות רשמית במדינות שבהן הם עושים עסקים.

שותפויות שיווקיות, לעומת זאת, ניתן להסכים רק בעל פה, ובכך לעקוף את החלק המשפטי. במילים אחרות, שותפות שיווקית מתוארת טוב יותר כשיתוף פעולה בצורה של קמפיינים שיווקיים שעשויים לערב את ההיבט המשפטי או לא.

מאפיין בולט נוסף של שותפויות עסקיות הוא מיסוי. כל שותף משלם מס הכנסה על הרווחים המתקבלים באמצעות שותפות. שותפים בודדים משלמים מס הכנסה על חלקם ברווח או ההפסד. בעוד שבשותפויות שיווק, זה לא תמיד המקרה. לדוגמה, בשיווק שותפים, שותפים אחראים להגשת דוחות מס הכנסה. אם אנחנו מחשיבים שיתופי פעולה בתוכן כשותפויות, לא משלמים מיסים מאחר ונראות המותג לא תמיד ניתנת למדידה בכסף.

לסיכום, ההבדל הגדול ביותר בין שותפויות עסקיות ושותפויות שיווקיות הוא המטרה, משך הזמן והרמה של התנאים החוקיים או החוזיים. בעוד ששותפויות עסקיות שואפות להשיג תועלת כספית הדדית, שותפויות שיווק יכולות להיות קצרות טווח ולהתמקד באסטרטגיות ארוכות טווח ללא תמורה מיידית, למשל, מיתוג.

מטרת שותפויות שיווקיות

שיווק שותפים הוא דרך רבת עוצמה עבור שני הצדדים לשלב מאמצים ולהגיע לקהלים רחבים יותר. הסיבות מאחורי זה משתנות על בסיס כל מקרה לגופו. עסקים מסוימים נאבקים להקצות מספיק משאבים להשגת צמיחה שערורייתית, בעוד שאחרים משתפים פעולה כדי להשיג מומחיות חסרה. אז, אילו גורמים מניעים עסקים לשותפויות?

העולם משתנה, וכך גם העולם העסקי. כדי להסתגל לשינויים המהירים הללו, עסקים מודים יותר ויותר בצורך בשותפויות ובקמפיינים שיווקיים הדדיים. הסיבה הברורה ביותר לשותפות היא לפצות על מחסור במשאבים – בין אם זה כסף, ביצועים או אפילו מוצרים ושירותים.

היתרונות העיקריים של שיווק שותפים

היתרון העיקרי של שיווק שותפים הוא כסף. עסקים משתפים פעולה כדי להשיג יותר לקוחות ולהגדיל את המכירות. עם זאת, אנו מציעים להסתכל על שותפויות שיווקיות מעבר ליעדים הכספיים.

עבור חברות מבוססות או בצמיחה מהירה, שותפויות שיווק מרמזות על קבלת נתח שוק משמעותי יותר או ביצועי מכירות טובים יותר. ועבור עסקים קטנים יותר, שותפויות מביאות הזדמנות להשיג נראות בענף שהם פועלים או מכוונים אליהם.

והכי חשוב, שותפויות עשויות ליצור ערך ייחודי או נוסף ללקוח על ידי שילוב המשאבים והכישורים של חברות או יחידים נפרדים. המשמעות היא יצירת פתרונות ומוצרים חדשניים חדשים, מתן שירות טוב ומהיר יותר, או אפילו לעזור לכל התעשייה להתפתח. לדוגמה, חברות רבות של Saas מתמקדות בבנייה והגדלת המוצר במקום במתן השירות עצמו. במקרה זה, מתווכים יכולים לרוב לספק את הפונקציות הללו בצורה יעילה יותר מאשר היצרן, ולהגדיל את הערך הכולל של המוצר ללקוח.

שותפויות שיווקיות פותחות תחומים חדשים לעסק ומשפיעות על המיקום וההפצה של המוצרים. עסקים רבים מתחילים במקום. לפיכך, השותפות היא אסטרטגיה מצוינת להשיג לקוחות חדשים בפלחי שוק חדשים.

ואחרון חביב, שותפות שיווק היא חסכונית. שותפויות פוריות מביאות קבוצה של רעיונות ומיומנויות טריות יחד, כך שאתה חוסך בשירותי צד שלישי חיצוניים. כמו כן, רוב השותפויות כגון שיווק שותפים או משפיענים עוקבות אחר המודל של תשלום לפי ביצוע, שבו אתה משלם רק על התוצאה.

חסרונות אפשריים של שיווק שותפים

כל אסטרטגיה מלווה בחסרונות אפשריים. על ידי כניסה לשותפות עם חברה או אדם, תמיד קיים סיכון לכישלון. אז מה לקחת בחשבון?

שותפויות אסטרטגיות דורשות הבנה עמוקה של האחריות של כל משתף פעולה ועל מה בדיוק מוסכם. בלעדיו, בניית וניהול מערכות יחסים עם שותפים הופכים למאתגרים. כלל האצבע הוא: התייחס לשותף שלך כפי שאתה רוצה שהצוות או העסק שלך יתייחסו אליהם.

לא כל הסכמי השותפות עובדים כמתוכנן. בעוד שאתה יכול לשלוט בתהליכים ובמשאבים עסקיים מהצד שלך, זה בלתי אפשרי לנהל את הישות האחרת באותו אופן. לכן חשוב שחוזה השותפות שלכם יכלול את כל הפרטים והפעולות הנדרשות במקרה של אירועים בלתי רצויים כאלה. אלה יכולים להיות החמצת מועדים, עיכובים, אי עמידה במה שהוסכם וכו'. הסכם שותפות לא ברור תמיד מוביל לסכסוך.

סוגי שותפויות שיווקיות

שיווק שותפים הוא מונח נרחב המכסה מספר מגמות שונות, שאנו יכולים להתייחס אליהן גם כאסטרטגיות. המפתח להצלחה בשותפויות שיווקיות הוא לבחור את המתאים לעסק שלך. לכן, למרות שכולם הוכחו כמתגמלים, התמקדו בערך השותפות הזו מביאה ללקוחות ולמותג שלכם. בואו נקפוץ לרשימה ונראה אילו אפשרויות עומדות בפניכם.

שיווק שותפים

שיווק שותפים הוא שותפות שבה עסק מתגמל את שותפיו, הידועים גם כשותפים, על קידום ומכירה של מוצרי החברה. זהו סוג של שותפות בתשלום לפי ביצוע, כלומר השותף מקבל תשלום כאשר הפעולה הרצויה מתרחשת – הופעות, קליקים או מכירות. סוגים נפוצים של שותפים שותפים הם בלוגרים, משפיענים, סוכנויות, משווקי דוא"ל, שותפי PPC, אתרי קופונים ואתרי קאשבק.

 

שיווק שותפים

 

תוכניות נאמנות

שותפות נאמנות היא אחד מסוגי השותפות הפשוטים והשקופים יותר. כאן, המותג משתף פעולה ישירות עם לקוחותיו, ומעניק תמריצים והטבות לרכישות תכופות או גדולות.

בונוסים שנאספו באמצעות כרטיסים של חברי רשת קמעונאית, קאשבק ותמריצים "כל מוצר 10 בחינם" הם כולם דוגמאות לתוכניות שותפות נאמנות.

מותג חופשי לבחור את מערכת התגמול, בין אם זה הנחות, מוצרים בחינם או תכונות נוספות.

שותפות הפצה

שותפות הפצה משמשת כאשר מותג אחד רוצה לנצל את רשת ההפצה הנרחבת של מותג אחר בתמורה לתשלום. בדרך כלל, מוצרים אלו מכוונים לאותו קהל יעד.

דוגמה לשותפות כזו יכולה להיות רחפני DJI הזמינים בחנויות אפל. למרות שלקוחות המעוניינים לרכוש מזל"ט אינם מחזיקים במכשיר של אפל, קבוצת היעד של DJI והמיתוג הכולל מתאימים לאפל כל כך טוב שזה נתפס כמועיל.

חסויות

חסויות הן אחד מסוגי השותפויות הוותיקים ביותר בהיסטוריה של השיווק. וכך, יש מגוון עצום של סוגי חסויות. עם זאת, היבט משותף אחד בין כולם הוא שנותן חסות תומך במותג.

מותגים יכולים לתת חסות ליוצרי YouTube בתמורה לתמיכה במוצר או לתת חסות לאירוע ספורט בתמורה לצפייה.

בכל המקרים הללו, גם המותג וגם הספונסאי מייצרים ערך. אבל במקביל, במקרה של פרסום גרוע, שני הצדדים חוטפים מכה. בשל היישום הגדול מאוד שלו, שיווק חסות יכול להשתלב בסוגים אחרים של שיווק בשותפות כמו מיקום מוצר.

מיתוג משותף

שותפות שיווקית זו כוללת שני מותגים העובדים יחד על מוצר אחד חדש או משודרג כדי לספק ערך נוסף ללקוח. לדוגמה, בשנת 2016, אפל ונייקי הציגו את מהדורת Apple Watch Nike תוך שילוב של Apple Watch קיים עם להקות ואפליקציות ספורט של נייקי.

רישוי

בשותפות רישוי, חברה אחת מאפשרת לאחרת לייצר ולמכור את המוצר או השירותים שלה במיתוג שלה. זה יכול להיות קשה לעטוף את הראש, אז הנה דוגמה פשוטה.

קוקה קולה מפעילה מהדורה מיוחדת משקה "Stranger Things" היא דוגמה לשותפות שיווקית בין קוקה קולה לנטפליקס. אותו דבר לגבי מהדורת הגלידה המפורסמת של בן אנד ג'ריס "Netflix and Chill'd".

שיווק משפיענים

בהגדרה, למשפיענים יש את הכוח להשפיע על החלטת הרכישה של מישהו. הם לא חייבים להשתייך למקצוע מסוים, וגם לא צריכים קהל עוקבים גדול. אבל הם צריכים להיות בעלי התמיכה, האמון והכבוד של הקהל שלהם.

משפיענים נפוצים שאתה נתקל בהם היום הם שחקנים, זמרים, בלוגרים, יוטיוברים ואינסטגרם.

המפתח לשיווק משפיענים מוצלח הוא כנות. קל לאבד את אמון הקהל שלך על ידי המלצה על מוצרים או שירותים שלא תשתמש בעצמך. זה לא רק יכול לפגוע במשפיע אלא גם להביא פרסום רע למוצר או לשירות.

בדרך כלל, משפיעים מקבלים תשלום עבור האישור, אבל הם לא זוכים לעמלה חוזרת כמו שותפים.

שיווק תוכן

שיווק תוכן הוא חלק מרכזי כמעט בכל עסק, ולשותפות תוכן בהחלט יש את מקומו בו.

קל יותר להגדיר שותפות תוכן על ידי התבוננות במה שהיא מנסה להשיג. התוצאה הסופית היא תמיד תוכן שיווקי המשרת את שני המותגים ללא קשר לאופן יצירתו או קידום. דוגמה אחת היא פרסום אורח בתמורה לקישורים נכנסים.

משווקים

ניתן לבלבל בקלות בין מפיצים או שותפי מכירות בערוצים לבין שותפים עצמאיים. למרות שבבסיסם, שני סוגי השותפות הללו דומים, המשווקים מעורבים יותר עם הסוחר וביישום המוצר. ברוב המקרים, תפקידם העיקרי הוא לעזור לסוחר להפיץ את המוצר לשוק.

מיזמים משותפים

מיזם משותף הוא שותפות שבה שני גופים עסקיים מחליטים למשוך את המשאבים שלהם יחד כדי להשיג משימה ספציפית. זה יכול להיות פרויקט או כל פעילות עסקית אחרת.

כשאנחנו מדברים על שותפויות שיווקיות, מיזמים משותפים מרמזים ששני הארגונים משלבים אסטרטגיות שיווק כדי להגדיל את הכנסותיהם. סוגים אלה של בריתות מגבירים את המודעות למותג, מאפשרים גישה לשווקים חדשים ומסייעים בהפחתת עלות הפרסום.

מיקום מוצר

כולנו ראינו את זה בטלוויזיה – שחקן לוגם ממשקה ממותג ממש באמצע הפרק של הסדרה האהובה עליך. יָד הַמִקרֶה? אני לא חושב כך.

מיקום המוצר יכול להיות עדין עד שלא תזהה אותו או ישיר יותר; לדוגמה, המצלמה מתמקדת במוצר המפורסם. בעולם המודרני, זה נראה קצת פרסומי מדי. לכן, זה נעשה בדרך כלל בצורה של פרסום מקורי.

שיווק הפניות

שיווק הפניות קשור קשר הדוק לשותפויות שותפים אך אינו דורש כל כך הרבה מחויבות. זה קיים בדרך כלל בצורה של הפניות מפה לאוזן לחברים, משפחה או עמיתים. התגמול בדרך כלל לא משמעותי אבל מספיק נחמד כדי להניע אנשים להפיץ את הבשורה על המותג והמוצרים שלך.

טיפים לבניית ערוץ שיווק שותפים מצליח
מכיוון שעובדים הם הנכס היקר ביותר של עסק, הגיוני שבחירת משתפי הפעולה הנכונים היא ההחלטה החשובה ביותר שלך בשותפות שיווקית. כך תוכל לגשת לזה:

בחר את סוג השותפות המתאים לעסק שלך
בחירת שותף השיווק המתאים קשורה להבנת היעדים העסקיים שלך. אז, התחל עם השאלה הבאה: מה אנחנו מתכננים להשיג? חיוני למצוא שותף שיווקי שיוכל לעזור לך להשיג את המטרות שלך בצורה מהירה ויעילה יותר.

לא כל עסק צריך שותף שיווקי. לא כל שותפויות השיווק מתאימות לעסק שלך. בעוד ששיווק שותפים ומשפיעים עשוי לעזור להגיע ללקוחות רבים ככל האפשר, המודלים הללו לא יעבדו עבור כולם. המפתח הוא להבין מה העסק שלך צריך.

בחר שותפים ביסודיות
מציאת בן זוג אמין היא מאתגרת. בן הזוג צריך להיות בעל כישורים וניסיון מסוימים, אבל איך לגלות זאת? ישנם מספר היבטים שיש לקחת בחשבון.

ראשית, הגדר את רשימת הדרישות. אילו כישורים או ניסיון אתה מחפש? אילו שירותים צריכה חברה לספק? באיזו מדינה או אזור אמון ישות זו? באילו תחומי שיווק תרצה להתמקד אך אין לך מספיק משאבים עבור, למשל, תוכן או מסעות פרסום של חשיפה במדיה חברתית?

שנית, ברגע שאתה חושב שמצאת שותף מתאים, הגיע הזמן לעשות את הבסיס: לבדוק באיזו תעשייה השותף פועל והאם זה מתיישב עם האסטרטגיה שלך.

לפני ההחלטה הסופית, פנו לשותפים פוטנציאליים ובקשו שיתופי פעולה קודמים עם עסקים אחרים ואת התוצאות של שותפויות שיווקיות אלו.

מילים אחרונות
שיווק שותפים טוב מכדי שעסקים יוכלו להתעלם מהם. בכל אופן, זה לא מרפא את כל הבעיות, אבל זה עשוי לעזור לך, למשל, להגיע לצמיחה מהירה יותר, להגדיל את הנראות, להיכנס לשוק חדש, לפתח פתרונות חדשניים ולהגדיל את בסיס הלקוחות שלך.

שיווק שותפים לובש צורות רבות, והכרחי למצוא את המתאים למקרה העסקי שלך. הקפד להעביר את התנאים וההגבלות לשותפים מראש ולספק להם את כל המשאבים והתמיכה שהם צריכים. אם נעשה נכון, התועלת של כל שותפות תחסוך לך זמן ומאמץ, ולהצלחה לא תהיה ברירה אלא לעקוב.

אם אתה מעוניין במיוחד בגידול ערוץ שותפים, עיין במדריך האולטימטיבי שלנו לשיווק שותפים. והצטרף לתוכנית השותפים שלנו Supermetrics כדי להרוויח עד 20% עמלות חוזרות מכל מכירה.

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים