שיווק ופרסום: מה ההבדל?

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

שיווק ופרסום: מה ההבדל?

לרוב הצרכנים, אולי נראה שאין הבדלים כאשר משווים שיווק ופרסום. למעשה, יש להם מטרה משותפת: להתריע בפני צרכנים על מוצרים ושירותים הזמינים לרכישה.

למרות שלפרקטיקות אלו יש דברים משותפים, ניואנסים מובילים לכך שיש הבדל בין שיווק לפרסום. הבנת ההבדלים – שלא לדבר על קווי הדמיון – בדיון על שיווק מול פרסום עוזרת לעסקים וארגונים לפתח אסטרטגיות יעילות להגעה לקהלי יעד ולרכישת לקוחות נוספים.

מה זה שיווק?

משווקים עורכים מחקר נתונים כדי למצוא הזדמנויות להגיע לקהלים עבור מוצרים, שירותים ומותגים. תהליך זה מודיע על עיצוב ויצירת מוצרים לאחר ביסוס רעיונות. בנוסף, משווקים מגדירים הצעות ערך המנחות מבצעים, ונקודות המכירה הללו מגדירות לרוב את המוצר עבור הצרכנים יותר מאשר את התכונות שלו.

 

להשתמש בשיווק בפייסבוק

עוד על: מומחה פרסום בגוגל.

איך אתה משווק מוצרים, שירותים ומותגים?

שיווק כולל מחקר וניתוח. באמצעות תהליכים אלה, משווקים לומדים כיצד אנשים מגיבים למוצרים ושירותים, מה שמודיע כיצד חברות יוצרות שפה פרסומית ואלמנטים עיצוביים הקשורים למוצרים. מחקר זה מגדיר גם מגזרי צרכנים להתאמת קמפיינים לצרכים של אוכלוסיות ספציפיות. בנוסף, מחקר על שפה משפיע על הסיסמאות והצהרות המשימה שחברות משתמשות בהן כדי למכור מוצרים.

ניתן להסביר את היסודות של אסטרטגיות שיווק באמצעות ארבעת האפשריות: מוצר, מקום, מחיר וקידום. המחיר ואמצעי ההפצה ממלאים תפקידים קריטיים בהצלחת המוצרים, וחוקרי שוק עוזרים לבסס את המרכיבים הללו. משווקים גם בונים מסמכי אסטרטגיה למסגור מסרים שיווקיים.

מסמכים אלו מסבירים את סוגי הצרכנים שישתמשו במוצר, הסביבות המתאימות לו ביותר, הטון שמסרים שיווקיים צריכים להכות ואישיות המוצר שצרכנים צריכים לתפוס בהודעות. ברגע שהגיע הזמן לפתח מסרים שמביאים את האסטרטגיה לחיים, עולמות השיווק מול הפרסום מתחילים לחפוף.

צפו בדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים

מה זה פרסום?

פרסום הוא תהליך של הפיכת מוצר ושירות ידוע לקהל. זה כרוך בפיתוח מסרים המציגים מוצרים, שירותים, רעיונות ומותגים לעולם. תהליכים אלו כרוכים בדרך כלל בקמפיינים פרסומיים במדיה. קמפיין פרסומי מסתמך על הצעות בזמן, מיצוב יצירתי ומשפטים מעניינים כדי להבטיח שהמוצרים יהדהדו עם הצרכנים.

קראו עוד על: כיצד ליצור מודעת פרסום בלתי נשכחת?

איך מפרסמים?

במילים פשוטות, פרסום מפיץ את הבשורה על מוצרים ושירותים. אבל תהליך זה דורש מיקוד זהיר כדי להבטיח שמסעות פרסום מתאימים לרצונות ולצרכים של קהלים ספציפיים.

מסעות פרסום מעולים משתמשים בשילוב של מדיה כדי ליצור התרגשות למוצר. לדוגמה, כדי לקדם מוצר שמיועד לקהל צעיר יותר, מפרסמים עשויים להשתמש באינסטגרם, בטוויטר ובפלטפורמות חברתיות אחרות. קבוצות צרכנים אחרות עשויות להגיב טוב יותר למודעות רדיו, טלוויזיה והדפסה. מפרסמים צריכים להתנסות במיקום מדיה כדי למצוא את השילוב הנכון כדי להגיע לקהל הנכון.

מפרסמים חייבים גם לתקשר בתדירות כדי שהקידום שלהם יפרוץ דרך סביבת מדיה.

מה הדמיון בין שיווק לפרסום?

כשעוברים מ-שיווק ופרסום, חשוב לדעת שפרסום הוא למעשה מרכיב של שיווק. שיווק מתייחס להכנת מוצר לשוק. פרסום הוא פרסום המוצר והשירות שלך לאנשים בתוך השוק הזה. במילים אחרות, פרסום הוא שלב בתהליך השיווק – כזה שמשתמש בנתונים ובמחקרים שנאספו על ידי אסטרטגי שיווק כדי ליצור מבצעים משכנעים.

במבט רחב, שיווק הוא תהליך מבוקר אך רחב היקף, ומפרסמים מתמקדים ביצירת תקשורת. בנוסף, משווקים חוקרים את התנהגות הצרכנים, ומפרסמים עוסקים בעיצוב, ייצור מולטימדיה ובמאמצים יצירתיים יותר כדי לשכנע את הצרכנים לפעול.

קראו עוד על: שיווק ברשתות חברתיות.

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים