תוכנית שיווקית: כיצד לבנות את האסטרטגיה המנצחת?

תוכנית שיווקית היא המפת המובילה להצלחה של כל עסק, מגישה הראשוני למוצר ועד לגיוס הלקוח האחרון.

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

תוכנית שיווקית: כיצד לבנות את האסטרטגיה המנצחת?

תוכנית שיווקית: כיצד לבנות את האסטרטגיה המנצחת? היא תוכנית שמתווה את האסטרטגיה השיווקית המלאה שלך לשנה הקרובה. זה יכלול למי משווקים, איך לשווק להם, והאסטרטגיות שבהן להשתמש כדי להתחבר ללקוחות ולמשוך מכירות. המטרה של תוכנית השיווק היא לתאר כיצד תציג את המוצרים והשירותים שלך לשוק היעד שלך.

כתיבת תוכנית השיווק שלך

להתחיל עם תקציר מנהלים. חלק זה יכלול מידע בסיסי על המוצר או השירות שלך, ויספק סיכום כללי של המסמך כולו בפסקה או שתיים. כתיבה תחילה יכולה לעזור לך לראות סקירה רחבה של הסעיפים המפורטים יותר עומד לכתוב.

אסטרטגיה שיווקית

זה מועיל כדי לתת לעובדים, היועצים והקולגות שלך סקירה כללית של התוכנית שלך.

לתאר את שוק היעד שלך. הסעיף הבא ישתמש במחקר שלך כדי לתאר את שוק היעד שלך. זה לא צריך להיות מורכב, ושלבים פשוטים עם תבליטים יעבדו מצוין. אפשר להתחיל בתיאור הדמוגרפיה של השוק שלך (כולל גיל, מין ומיקום, או עיסוק אם רלוונטי), ולאחר מכן לתאר את העדפותיהם הקשורות למוצרים או לשירותים שהחברה שלך מציעה.

לרשום את המטרות שלך. חלק זה לא צריך להיות ארוך מעמוד. לפרט את כל יעדי השיווק של החברה שלך בשנה הקרובה. לזכור ליישם את ראשי התיבות של סמרט להגדרת היעדים שלך – ספציפיים, ניתנים למדידה, בר השגה, מציאותי ובזמן.

עוד על: כיצד לכתוב דו"ח שיווקי?

יעד סמרט יהיה "להגדיל את המכירות הכוללות ללקוחות המגזר הציבורי ב-10% לפני סוף 2023"

למצוא את האסטרטגיה השיווקית שלך. סעיף זה עונה על ה"איך" של התוכנית שלך, והוא יתווה את האסטרטגיה הכוללת שלך לשיווק. המטרה שלך כאן היא להתמקד בהצעת המכירה הייחודית שלך שהיא היתרון העיקרי שיש לעסק שלך.

זה צריך להיות ברור יותר לאחר סיעור מוחות ותכנון תוכנית השיווק שלך.

בחלק זה ברצונך לתאר כיצד להגיע ללקוחות (השתתפות בתערוכות, מודעות רדיו, שיחות קרות, פרסום מקוון), ואת הגישה הכללית שבה להשתמש כדי לשכנע אותם.

עוד על: כיצד ליצור חנות שופיפיי?

כאן, צריך להתמקד במה שזיהית שהלקוחות שלך צריכים להיות, וכיצד ה-מוצרים או השירות שלך יכול לעזור להם לענות על הצרכים שלהם.
המפתח בסעיף זה הוא להיות ספציפי ככל האפשר.

כתיבת התקציב וכיצד ליצור תוכנית שיווקית?

בסעיף זה לכלול את סכום הכסף הכולל שצריך להוציא וכן את אופן ההוצאות של השקלים האלה. עדיף לחלק את ההוצאות שלך לקטגוריות ולפרט את הסכום הכולל שהוצא לקטגוריה.
לדוגמה, אפשר להוציא 5,000 שקל בנסיעות לתערוכות, 5,000 שקל על מודעות רדיו, 200 שקל על פליירים, 1,000 שקל על קידום חדש ו-2,000 שקל על אופטימיזציה של האתר שלך.

בניית אתרים בחינם האם כדאי

לשמור על תוכנית שנתית (לפחות).

לא לצפות שהתוכנית שלך תצא לפועל ללא תקלות. רוב מומחי השיווק ממליצים לעסק לחזור על תוכנית השיווק שלו לפחות פעם בשנה. זה יעזור לך לסקור מה הושג, להעריך כיצד דברים עשויים להמשיך להתקדם בהתבסס על המידע הנוכחי, ולקבוע אם יש צורך לבצע שינויים בתוכנית השיווק שלך.

צריך להיות אובייקטיבי עם הביקורות השנתיות שלך.

אם משהו לא עובד או אם מישהו לא מתפקד בסטנדרטים של החברה שלך, ייתכן שצריך לדון מדוע דברים לא עובדים או מדוע עובד לא עומד במשימות שלו. לחלופין, ייתכן שצריך לחשוב מחדש על כל תוכנית השיווק של החברה שלך אם הדברים באמת יוצאים מהמסלול.

זה המקום שבו זה עשוי להיות מועיל ושווה את העלות לשכור יועץ עצמאי. יועץ יכול לסקור את התוכנית שלך ולהעריך את הצלחתה או כישלונה, ואולי יוכל לעזור לך לבנות מחדש את התוכנית שלך לפי הצורך.

ביצוע ניתוח מצב

לשקול את יעדי החברה שלך. המטרה של ניתוח מצב היא לבחון את מצב השיווק הנוכחי של החברה שלך. משם ניתן לזהות ולבצע שינויים.

להתחיל בהסתכלות על המשימה והיעדים של החברה שלך (אם לחברה שלך אין כזו, אז, יש להבהיר זאת לפני שתתחילי), ולקבע אם תוכנית השיווק הנוכחית של החברה שלך עוזרת לעמוד ביעדים אלה או לא.

האם יש לך תוכנית שיווקית שמתארת כיצד תמשוך את החוזים הנוספים האלה? אם כן, האם זה עובד?

בחני את היתרונות והאתגרים השיווקיים הנוכחיים שלך. מה מושך לקוחות לעסק שלך עכשיו? מה מושך לקוחות לעסק של המתחרה שלך? רוב הסיכויים שהחוזקות שלך מושכות לקוחות לעסק שלך, והכרת החוזקות הללו היא יתרון שיווקי חשוב.

למצוא חוזקות ויתרונות קונקרטיים ובולטים שהלקוחות ימצאו כאשר הם עובדים איתך. אלה נקראים מאפיינים פנימיים של החברה, והם שקובעים את רמת שביעות הרצון של הלקוח.

עברו לדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

שאלות נפוצות
אילו רכיבים צריכים להיות בתוך תוכנית שיווקית איכותית?
כיצד לדעת איזו תוכנית שיווקית מתאימה לעסק שלי?
מהם האתגרים הנפוצים בבניית תוכנית שיווקית?
אתגרים נפוצים כוללים: הבנה נכונה של הקהל-יעד, קביעת תקציב המתאים, מעקב אחר המדדים הנכונים, ושינויים בסביבה השיווקית או בצרכי הלקוח.
הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים