שיווק ברשתות חברתיות

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

שיווק ברשתות חברתיות

למדו כיצד להשתמש ברשתות מדיה חברתית כדי להגיע לקהלים חדשים, לבנות מודעות למותג, להגדיל את ההמרות ולהניע תנועה לאתר.

מהו שיווק ופרסום ברשתות חברתיות?

שיווק ופרסום במדיה חברתית הוא סוג של שיווק דיגיטלי שמשתמש ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם כדי להציג מודעות בתשלום לקהל היעד שלך. מודעות במדיה חברתית הן דרך מהירה ויעילה ליצור קשר עם הצרכנים שלך ולהגביר את הקמפיינים השיווקיים שלך.

על ידי מינוף מקורות נתונים שונים, מפרסמים מסוגלים למקד יתר על המידה לקהלים שלהם ולספק תוכן מותאם אישית המבוסס על נתונים דמוגרפיים והתנהגות משתמשים.

כאשר קהל מוצג למותג במדיה החברתית, מפרסמים עשויים לראות יותר אינטראקציות והמרות. מודעות במדיה החברתית הן גם חסכוניות, ומציעות פוטנציאל לשיעורי החזר גבוהים.

פרסום חברתי הוא חובה אם אתם רוצה להגיע במהירות לשווקי יעד חדשים. יותר ויותר חברות – כולל המותגים עם הביצועים הטובים ביותר בעולם – משתמשות במודעות מדיה חברתית כדי להצמיח את החברות שלהן ולהגיע לצרכנים חדשים. כדי לעמוד בקצב של המתחרים, חשוב ללמוד כיצד מודעות אלו פועלות וכיצד הן יכולות להועיל לחברה שלך.

סוגי מודעות פרסום ברשתות חברתיות

מכיוון שגם האינטרנט וגם שיווק התוכן מתפתחים כל הזמן, ישנן דרכים רבות לבצע את אסטרטגיית הפרסום שלך בפלטפורמות המדיה החברתית. סוגי המודעות שתבחרו תלויים בפלטפורמות המועדפות עליך ובקהל שאליו אתם רוצה להגיע. להלן מספר דוגמאות לסוגי המודעות הנפוצים ביותר בשימוש במדיה חברתית. קראו עוד על: איך להקים עסק קטן?

מודעות תמונה סטטיות

תמונות משמשות בדרך כלל בפרסום ושיווק ברשתות חברתיות מכיוון שהן מאפשרות לך להציג את המוצרים או השירותים שלך בצורה מושכת מבחינה ויזואלית.

אנשים נוטים להימשך לתמונות ולא לטקסט וסביר להניח שיימשכו יותר למודעות תמונה. מודעות תמונה יכולות לכלול גם כפתורי "קנה עכשיו" שלוקחים לקוחות ישירות לאתר שלך לביצוע תשלום קל.

כשאתם משתמשים במודעות תמונה כחלק מאסטרטגיית השיווק שלך, וודאו שאתם מפרסם תמונות באיכות גבוהה ושומר על התאמה של מודעות לתוכן האורגני שלך.

מודעות וידאו

בדומה למודעות תמונה, מודעות וידאו הן הטובות ביותר לתוכן מושך חזותית. אנשים רבים רוצים לצפות רק במודעות וידאו קצרות, מה שאומר שיש לכם כמות קטנה של זמן כדי לגרום לאנשים להתעניין בסרטונים שלך. לפלטפורמות כמו פייסבוק ואינסטגרם יש אפשרויות ליצור סרטונים קצרים שאנשים יכולים לצפות וליצור איתם אינטראקציה במהירות תוך כדי גלילה דרך העדכונים שלהם.

מודעות סטוריז

פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וטוויטר מספקות אפשרויות למודעות סטוריז שיכולות להשתמש גם בתמונות וגם בסרטונים. מודעות אלו הן במסך מלא ומוצגות למשך פרק זמן מסוים בהתאם לסוג המודעה ולפלטפורמה.

אם נעשה שימוש בתמונה בסטורי בפייסבוק, ניתן לצפות בה במשך שש שניות, בעוד שסרטונים יכולים להפעיל עד חמש עשרה שניות. מודעות בסטוריז באינסטגרם יכולות להיות באורך של עד 120 שניות הן עבור תמונות והן עבור סרטונים.

מודעות אלו נותנות למשתמשים לעתים קרובות אפשרות להחליק למעלה כדי לגשת לאתר המפרסם. ניתן לצפות במודעות סיפורים למשך 24 שעות בלבד, מה שמפרסמים יכולים לנצל בעת קידום עסקאות לטווח קצר על מוצרים או שירותים.
<h3class="css-1xa1dlg">מודעות מסנג'ר

מודעות מסנג'ר הן מודעות פייסבוק הממוקמות בכרטיסיית הצ'אטים ב-מסנגר ולא בעדכוני החדשות של המשתמשים. הם חלק משיחה של 1:1 שלצרכן עם מותג כאשר הוא מתקשר איתו באמצעות מסנג'ר. ניתן להשתמש בהם כדי להתחיל שיחות אוטומטיות עם לקוחות פוטנציאליים, לענות ישירות על שאלות צרכנים או לקשר משתמשים לאתר שלך.

רשתות מדיה חברתיות פופולריות

כאשר בוחנים אפשרויות פרסום במדיה חברתית כמו באילו פלטפורמות פרסום להשתמש, זכרו שלכל פלטפורמה יש קהל משלה. זה אומר שתרצו לבחור פלטפורמה שבה נמצאים הלקוחות האידיאליים שלך. אם אתם כבר פעילים ברשתות חברתיות, שימו לב לאילו פלטפורמות ביצועים טובים ואילו פוסטים אורגניים מקבלים את מירב האינטראקציה כדי למקד לקהל הטוב ביותר.

פייסבוק

פייסבוק היא פלטפורמת המדיה החברתית הגדולה בעולם, מה שהופך את הפרסום בפייסבוק לבחירה פופולרית. עם מגוון כה רחב של גילאים, מגדרים ומיקומים דמוגרפיים, מותגים יכולים למצוא בקלות את שווקי היעד שלהם בפייסבוק. מותגים יכולים למקד לצרכנים לפי מיקומים, תחומי עניין, פעילויות קודמות, עיסוקים ועוד. זוהי גם פלטפורמה ויזואלית מאוד, מה שהופך אותה לאחת מאפשרויות הפרסום האמינות ביותר.

אפשרויות המודעה בפייסבוק כוללות מודעות תמונה, מודעות וידאו, מודעות סיפורים, מודעות קרוסלה, מודעות מסנגר ועוד. כל אלה יכולים לשמש לבניית מודעות למותג, להניע תנועה לאתר או לדף הנחיתה שלך, להגיע ללקוחות ברמה אישית יותר ולהגדיל את אחוזי ההמרה.

המחיר של מודעות פייסבוק משתנה בהתאם לגורמים רבים, כולל סוג הקהל שאליו ברצונך למקד והתקציב שתגדיר. אתה יכול להחליט כמה להוציא על מודעות פייסבוק אבל באופן כללי, ככל שתוציא יותר על מודעות, האלגוריתם של פייסבוק ישתמש בכסף שלך טוב יותר כדי להגביר את ביצועי המודעות.

אפשרויות המודעה בפייסבוק כוללות מודעות תמונה, מודעות וידאו, מודעות סיפורים, מודעות קרוסלה, מודעות מסנגר ועוד. כל אלה יכולים לשמש לבניית מודעות למותג, להניע תנועה לאתר או לדף הנחיתה שלך, להגיע ללקוחות ברמה אישית יותר ולהגדיל את אחוזי ההמרה.

המחיר של מודעות פייסבוק משתנה בהתאם לגורמים רבים, כולל סוג הקהל שאליו ברצונך למקד והתקציב שתגדיר. אתם יכולים להחליט כמה להוציא על מודעות פייסבוק אבל באופן כללי, ככל שתוציא יותר על מודעות, האלגוריתם של פייסבוק ישתמש בכסף שלכם טוב יותר כדי להגביר את ביצועי המודעות.

להשתמש בשיווק בפייסבוק

אינסטגרם

פרסום באינסטגרם הוא כלי אידיאלי למותגים שיש להם מוצרים מושכים יותר מבחינה ויזואלית. תוכן אורגני כשלעצמו הוא דרך מצוינת להגביר את המודעות למותג, אבל מודעות אינסטגרם יכולות לקשר ישירות לאתר או לדף הנחיתה שלך, מה שמאפשר גישה מהירה וקלה ומעורבות באתר.

מודעות אינסטגרם פופולריות הן בקרב עסקים גדולים והן בקרב עסקים קטנים ונפוצות ביותר על ידי מותגי מסחר אלקטרוני.

מכיוון שאינסטגרם נמצא בשימוש הנפוץ ביותר על ידי אנשים בגילאי 18-34, ייתכן שתראה את התוצאות הטובות ביותר על ידי מיקוד לקהל צעיר יותר. עם מודעות אינסטגרם, אתם יכולים למקד לקהל האידיאלי שלכם עם אפשרויות דומות לפייסבוק, ותוכלו למצוא את הקהל שלכם על סמך נתונים דמוגרפיים, פעילויות, תחומי עניין ועוד.

אפשרויות הפרסום כוללות מודעות תמונה, מודעות וידאו, מודעות קרוסלה ומודעות אוסף. יש לך גם אפשרות לפרסם מודעות בפיד הראשי של החברה שלך באינסטגרם, בסטוריז או ב-IG TV.

מכיוון שאינסטגרם בבעלות פייסבוק, אתם יכולים לנהל הן מודעות אינסטגרם והן מודעות פייסבוק באמצעות מנהל המודעות. זה מאפשר לך להציג מדדים כגון שיעורי קליקים ואינטראקציות אחרות עם מודעות בשתי הפלטפורמות ולבצע אופטימיזציה של ההוצאה שלך על סמך הביצועים הגבוהים ביותר.

טוויטר

טוויטר היא פלטפורמת מדיה חברתית פופולרית מאז 2006 וככזו, פרסומות טוויטר גדלו בשימוש. הוא משמש לרוב לקריאת כתבות חדשותיות ואינטראקציה עם משפיענים. ישנן שתי אפשרויות פרסום המוצעות על ידי פרסום בטוויטר:

  • קדם: עם אפשרות זו, אתם יוצרים ציוץ מציר הזמן שלך שאתה רוצה לקדם, ספר לטוויטר מי שוק היעד שלך, וטוויטר יקדם אוטומטית את הציוצים שלך לקהל שצוין.
  • מודעות טוויטר: בעזרת המודעות המבוססות על מטרות אלו, תוכל להגדיר קמפיינים שיווקיים בעצמך על סמך היעדים העסקיים שלך.

לינקדאין

ללינקדאין יש בסיס משתמשים מקצועי גדול והיא יכולה למקד למשתמשים על סמך היסטוריית העבודה והכישורים שלהם. בשל כך, הפרסום בלינקדאין מכוון בעיקר לקהלי B2B.

לינקדאין נותנת לך את האפשרות למקד באופן אישי וישיר למשתמשים כדי לעודד אותם לקרוא את התוכן שלך, להגיש מועמדות לפרסומי העבודה שלך או לעקוב אחריך.

טיקטוק

טיקטוק היא פלטפורמה חדשה למדי שיש לה פוטנציאל משמעותי להגיע לצרכנים, במיוחד צעירים יותר. רוב הפרסום של טיקטוק מתמקד במודעות מוצר המופיעות כסרטונים בדף "foryou" של המשתמשים.

מודעות אלו הן סרטונים במסך מלא, באורך תשע שניות הדומים לתוכן אורגני של טיקטוק. אפשרויות "קנה עכשיו" בתחתית כל סרטון מעבירות את המשתמשים ישירות לאתר של המותג כדי להשלים את התשלום.

אפשרויות שיווק ברשתות חברתיות אחרות של טיקטוק כוללות השתלטות על מותגים, שבה המודעה שלך מוצגת מיד לאחר שהמשתמשים פותחים את האפליקציה; אתגרי האשטאג ממותגים המעודדים משתמשים להשתמש בהאשטאגים שלך בסרטון שלהם; וטרנדים בווידאו כמו פילטרים או ריקודים פופולריים.
<h3class="css-1xa1dlg">סנאפצ'ט

מכיוון ש-סנאפצ'ט הוא הפופולרי ביותר בקרב בני דור המילניום, מודעות סנאפצ'ט צריכות להיות יותר מהנות וסתמיות. מודעות סנאפצ'ט יכולות לעזור במודעות למותג, להניע תנועה לאתר שלך, לעודד מעורבות ויצירת לידים ולהגביר מכירות קטלוגיות.

תכונת היצירה המיידית היא דרך קלה להעלות את המודעה שלך תוך דקות ספורות, בעוד שיצירה מתקדמת מיועדת לפרסום מעמיק יותר. סנאפצ'ט מציעה מספר סוגים של מודעות, כולל:

  • מודעות סנאפ. אלו תמונות או סרטונים באורך של עד שלוש דקות. הם במסך מלא ומופיעים לפני או אחרי תוכן אחר.
  • מודעות סטורי. מודעות אלו מופיעות כאריח ממותג בפיד דיסקובר של משתמשים.
  • מסננים. אלו הן שכבות-על גרפיות שניתן להחיל על ה-סנאפ של המשתמש עצמו. אתה יכול ליצור מסנן משלך שקשור לעסק שלך.
  • עדשות. עדשות דומות לפילטרים אך השתמשו ב-AR לאפקטים ויזואליים אינטראקטיביים יותר.

טיפים לאופטימיזציה של מודעות המדיה החברתית שלך

לאחר שהחלטתם באילו פלטפורמות חברתיות להשתמש ובסוגי המודעות להציג, הגיע הזמן ליצור את התוכן שלך. הנה כמה טיפים שיעזרו לך לקבוע את סוג התוכן שאתה צריך ליצור כדי לייעל את המותג שלך.

הבן את קהל היעד שלך

ודאו שיש לך הבנה מוצקה של קהל היעד האידיאלי שלך. זה מבטיח שאתם ממקדים לקהל הנכון באמצעות מסרים המהדהדים אותם. שימוש בחיפושי מילות מפתח וראיון לקוחות יכול לתת לך תמונה טובה יותר של מי מהווה את הקהל האידיאלי שלך, מה הם מחפשים ואיזה סוגי פרסום יגיעו אליהם בצורה הטובה ביותר.

ברור שחשוב למקד ללקוחות פוטנציאליים, אבל זכרו גם את הלקוחות הנוכחיים שלך. שיווק מחדש ללקוחות יזכיר להם את המותג שלך ועשוי לעודד רכישות עתידיות.

השתמשו בפוסטים אורגניים

אם אתם כבר יוצרים שיווק ברשתות חברתיות,  תוכן יומי בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר, השתמשו בפוסטים אלה כדי לקבוע את הצלחתן של מודעות עתידיות.

פוסטים מסוימים נוטים לבלוט לצרכנים יותר מאחרים. אתם יכולים לעקוב אחר הפוסטים שהכי שותפו, הגיבו עליהם, אהבו או נלחצו, וניתן להשתמש בפוסטים המוצלחים ביותר עבור מסעות פרסום עתידיים. אתם יכולים גם לקבל מושג אילו סוגי פוסטים הם המוצלחים ביותר – כגון תמונות או סרטונים – כדי לקבוע את פורמט התוכן הטוב ביותר עבור המודעות שלך.

שמור על פוסטים אורגניים עקביים עם מודעות כדי לבנות מודעות למותג ולעזור לצרכנים לדעת איזה תוכן שייך לך.

צור מודעות מותאמות לנייד

רוב המשתמשים מציגים את חשבונות המדיה החברתית שלהם במכשירים ניידים, כלומר המודעות שלך במדיה החברתית נצפו באותו אופן. בצעו אופטימיזציה של המודעות שלך למסכים קטנים והבטח שקל לראות את התמונות במסכים קטנים.

השתמשו בכלים כגון גיאוגרפיה כדי למקד למשתמשים ניידים באזור שלך. זה מועיל במיוחד לחברות עם חזיתות ראווה פיזיות, שכן גיאו-אופנסינג מבטיח שצרכנים רואים את המודעות שלך רק כשהם קרובים מספיק כדי לבקר פיזית בחנות שלך.

עקוב אחר התקדמות המודעות

שימו לב לרמת הביצועים של המודעות שלכם. דוחות אנליטיקס מאפשרים לך לראות כמה אינטראקציות היו לך והאם אתה משיג את היעדים שלך או לא, כך שתוכלו לקבוע מה עובד ומה לא ואילו שיפורים צריך לעשות עבור מסעות פרסום עתידיים. לדעת אם המודעות שלכם פועלות יכול גם לעזור לך להגדיר תקציבי מודעות נוספים.

צפו בדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים