כיצד לבצע מחקר שוק?

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד לבצע מחקר שוק?

מחקר שוק הוא טכניקה המשמשת הן יזמים פוטנציאליים והן אנשי עסקים מבוססים כדי לאסוף ולנתח מידע שימושי על השוק שבו פועל העסק שלהם. מחקר שוק משמש לפיתוח אסטרטגיות יעילות, שקלול היתרונות והחסרונות של החלטה מוצעת, קביעת העתיד. נתיב העסק, ועוד הרבה יותר. שמור על היתרון התחרותי של העסק שלך חד עם כישורי מחקר שוק נלהבים!

תכנון מחקר השוק שלך

יש לזכור מטרה למחקר שלך. מחקר שוק צריך להיות מתוכנן כדי לעזור לך ולעסק שלך להיות תחרותיים ורווחיים יותר. אם מאמצי מחקר השוק שלך לא יכלו בסופו של דבר להעניק לחברה שלך תועלת כלשהי, הם היו מבוזבזים ושהזמן שלך היה מושקע יותר במשהו אחר. לפני שתתחיל, חשוב להגדיר בדיוק מה אתה רוצה להבין באמצעות מחקר השוק שלך.

המחקר שלך עשוי להוביל אותך לכיוונים בלתי צפויים – זה בסדר גמור. עם זאת, זה לא רעיון טוב להתחיל את מחקר השוק שלך בלי לזכור לפחות יעד קונקרטי אחד או יותר.

להלן רק כמה מסוגי השאלות שאולי תרצה לשקול בעת תכנון מחקר השוק שלך:

  • האם יש צורך בשוק שלי שהחברה שלי יכולה למלא? חקר סדרי העדיפויות והרגלי ההוצאות של הלקוחות שלך יכול לעזור לך לקבוע אם זה רעיון טוב לנסות לעשות עסקים בשוק מסוים מלכתחילה.
  • האם המוצרים והשירותים שלי עונים על צרכי הלקוחות שלי? מחקר על שביעות הרצון של הלקוחות שלך מהעסק שלך יכול לעזור לך להגביר את התחרותיות של העסק שלך.
  • האם אני מתמחר את המוצרים והשירותים שלי בצורה יעילה? מחקר של שיטות העבודה של המתחרים שלך ומגמות שוק רחבות היקף יכול לעזור להבטיח שאתה מרוויח כמה שיותר כסף מבלי לפגוע בעסק שלך.
  • לדוגמה, תוכל להגדיר יעד של ביצועים טובים יותר ב-10% מהמתחרים שלך.

פתח תוכנית לאיסוף מידע ביעילות. בדיוק כפי שחשוב לדעת מה אתה רוצה שהמחקר שלך ישיג מבעוד מועד, חשוב שיהיה לך מושג איך אתה יכול להגיע למטרה זו באופן ריאלי. שוב, תוכניות יכולות להשתנות ככל שהמחקר מתקדם. עם זאת, הצבת מטרה מבלי שיהיה לך מושג כיצד להשיג אותה היא אף פעם לא רעיון טוב למחקר שוק.

תואר בשיווק

להלן שאלות שיש לקחת בחשבון בעת בניית תוכנית מחקר שוק:

  • האם אצטרך למצוא נתוני שוק נרחבים? ניתוח נתונים קיימים יכול לעזור לך לקבל החלטות לגבי עתיד העסק שלך, אבל למצוא נתונים שימושיים ומדויקים יכול להיות קשה.
  • האם אצטרך לעשות מחקר עצמאי? יצירת נתונים משלך מסקרים, קבוצות מיקוד, ראיונות ועוד יכולה לספר לך הרבה על החברה שלך ועל השוק שבו היא פועלת, אבל הפרויקטים האלה דורשים זמן ומשאבים שאפשר להשקיע גם בדברים אחרים.

היו מוכנים להציג את הממצאים שלכם ולהחליט על דרך פעולה. מטרת מחקר שוק היא להשפיע על ההחלטות בפועל של החברה שלך.

כאשר אתה עורך מחקר שוק, אלא אם כן העסק שלך הוא בעלות יחידה, בדרך כלל, תצטרך לחלוק את הממצאים שלך עם אנשים אחרים בחברה ולחשוב על תוכנית פעולה. אם יש לך ממונים, אולי הם יסכימו או לא יסכימו עם תוכנית הפעולה שלך, אבל מעטים לא יסכימו עם מגמות המוצגות על ידי הנתונים שלך, אלא אם כן עשית שגיאות באופן שבו אספת את הנתונים שלך או ערכת את המחקר שלך.

שאל את עצמך את השאלות הבאות:

  • מה אני צופה שהמחקר שלי יגלה? נסה להעלות השערה לפני שתתחיל במחקר שלך. הסקת מסקנות מהנתונים שלך קלה יותר אם כבר שקלת אותן ולא אם אתה מגיב להפתעה מוחלטת.
  • מה אעשה אם ההנחות שלי יוכחו כנכונות? אם המחקר שלך יתנהל כמו שאתה חושב שהוא ילך, אילו השלכות יש לזה על החברה שלך?
  • מה אעשה אם ההנחות שלי יוכחו כשגויות? אם התוצאות שלך מפתיעות אותך, מה החברה שלך צריכה לעשות? האם יש "תוכניות גיבוי" שאתה יכול לעשות מראש במקרה של תוצאות מדהימות?

כיצד להקים עסק מקוון

קבלת נתונים שימושיים

השתמש במקורות ממשלתיים לנתוני התעשייה. עם כניסתו של עידן המידע, הפך לאנשי עסקים קל מתמיד לגשת לכמויות אדירות של נתונים. עם זאת, הבטחת שהנתונים הנגישים אליהם מדויקים היא סיפור אחר לגמרי. כדי להסיק ממחקר השוק שלך מסקנות המשקפות את המצב בפועל של השוק, חשוב מאוד להתחיל עם נתונים בעלי מוניטין.

הימור בטוח אחד לנתוני שוק מדויקים הוא הממשלה. באופן כללי, נתוני השוק שמסופקים על ידי הממשלה הם בדרך כלל מדויקים, נסקרים היטב וזמינים בזול או בחינם, מה שהופך אותם לבחירה מצוינת לעסקים שרק מתחילים את דרכם.

עוד על: כיצד להפעיל חנות שופיפיי?

כדוגמה לסוג הנתונים הממשלתיים שאולי תרצה לגשת אליהם במהלך מחקר השוק שלך, הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה מציעה דוחות חודשיים מפורטים לגבי תעסוקה שאינה חקלאית בנוסף לדוחות רבעוניים ושנתיים.

דוחות אלו מכילים מידע על שכר, שיעורי תעסוקה ועוד וניתנים לחלוקה לפי אזור (כגון מדינה, אזור) וכן לפי ענף.
תוך כדי מחקר, התמקד בהבנת איך נראה הנוף התחרותי ומה אתה יכול לצפות מהתעשייה.

ביצוע מחקר משלך

השתמש בנתונים זמינים כדי לקבוע את מצב ההיצע/ביקוש בשוק שלך. באופן כללי, לעסק שלך יש סיכוי טוב להצליח אם הוא יכול לספק צורך בשוק שלא מתמלא – כלומר, עליך לשאוף לספק מוצרים או שירותים שהשוק דורש מהם.

כדוגמה רצה בסעיף זה, נניח שבאופן היפותטי אנו רוצים להתחיל שירות גינון. אם נחקור שפע של שוק ונתונים ממקורות ממשלתיים מקומיים, נוכל לגלות שלאנשים בשכונה אמידה אחת בעיר שלנו יש, בממוצע, הרבה מאוד הכנסה פנויה. נוכל גם להרחיק לכת ולהשתמש בנתוני צריכת מים ממשלתיים כדי להעריך את השטח עם האחוז הגדול ביותר של בתים עם מדשאות.

מידע זה עשוי להוביל אותנו לפתוח חנות באזור עשיר ואמיד בעיר, שבו לבתים של אנשים יש חצרות גדולות, ולא באזור שבו לאנשים בדרך כלל אין חצרות גדולות או כסף לשלם עבור מעצבי נוף. באמצעות מחקר שוק, קיבלנו החלטה חכמה לגבי היכן (והיכן לא) לעשות עסקים.

קורס שיווק דיגיטלי חינם

בצע סקרים. אחת הדרכים הבסיסיות ביותר, שנבדקו בזמן, לקביעת עמדותיהם של לקוחות העסק שלך היא פשוט לשאול אותם!

סקרים מציעים לחוקרי שוק הזדמנות להגיע אל מדגמים גדולים של אנשים כדי להשיג נתונים שניתן להשתמש בהם כדי ליצור החלטות אסטרטגיות רחבות. עם זאת, מכיוון שסקרים מביאים לנתונים לא אישיים יחסית, חשוב לוודא שהסקר שלך מעוצב בצורה המאפשרת לכמת נתונים בקלות כדי שתוכל להפיק ממנו מגמות משמעותיות.

לדוגמה, סקר שפשוט מבקש מלקוחות לכתוב על החוויה שלהם עם העסק שלך עשוי להיות לא הבחירה היעילה ביותר, שכן הדבר דורש קריאה וניתוח של כל תגובה בנפרד כדי להסיק מסקנות משמעותיות. רעיון טוב יותר יכול להיות לבקש מהלקוחות שלך להקצות דירוג מספר להיבטים מרובים של העסק שלך, כמו שירות לקוחות, מחיר וכן הלאה.

זה הופך את זה למהיר וקל יותר לזהות את החוזקות והחולשות שלך בנוסף לאפשר לך לכמת ולתאר גרף של הנתונים שלך.

בדוגמה של חברת הגינון שלנו, אנו עשויים לנסות לסקר את 20 הלקוחות הראשונים שלנו על ידי בקשה מכל אחד למלא כרטיס דירוג קטן כאשר הם משלמים את החשבון. בכרטיס זה, אנו עשויים לבקש מלקוחותינו לתת דירוג מ-1-5 בקטגוריות של איכות, מחיר, מהירות ושירות לקוחות. אם נקבל הרבה 4 ו-5 בשלוש הקטגוריות הראשונות אבל בעיקר 2 ו-3 באחרונה, אימוני רגישות לעובדים שלנו עשויים לשפר את שביעות רצון הלקוחות שלנו ולהגדיל את שיעור הפניות שלנו.

נסה לבדוק עם הלקוחות שלך על בסיס קבוע.

עברו לדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים